Avatar billede mrtoy Praktikant
19. december 2017 - 11:23 Der er 5 kommentarer

HDD bliver over belastet

Hej jeg oplever en gang i mellem HDD bliver belastet med 100% Har 1,7 TB ud af 1,8 så fyldt kan man ikke sige den er

Når det opstår viser den jeg stadig har de 1,7 Tb tilbage under computer c-drev
intet SSD Drev

Det er en HP
WIN 10
processer AMD A8-7410 APU
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2017 - 11:31 #1
når din hdd er belastet, kan du åbne Joblisten (højre-museklik på processbar og vælg "jobliste") - og så sortere efter Disk - så kan du se, hvad den laver.
Umiddelbart gæt er installation/søgning af opdateringer og Antivirus-tjek - men det kan du også se i joblisten
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2017 - 11:45 #2
Helt enig med #1.
Når opdatering og virusskanning er færdig skulle både CPU-belastning og diskbelastning gerne falde til niveauet 0-5%. Ellers har du måske "snavs" på maskinen.
Når maskinen arbejder med "tunge" opgaver, må man forvente at enten disk eller cpu er fuldt belastet (der vil altid være en flaskehals).
19. december 2017 - 14:00 #3
Der kommer opdateringer lige nu.

Prøv at kikke i din windows opdatering.
Under andre opdateringer ligger der måske en der hedder KB890830.
Den mistænker jeg for at være den store synder, og min er opdateret igen i dag.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2017 - 16:00 #4
Når den belastes med 100% er det så fordi computeren kører tom for ram?
20. december 2017 - 09:26 #5
#4 blot en kommentar.
Jeg har selv haft den her med højt diskforbrug for en måned siden, hvor der var en del tråde, og artikler om det.
Jeg tjekkede RAM forbrug, og den brugte ikke al RAM.
Der for mistænker jeg den KB i #3, da den scanner for malicious sw.

Bemærk, hvis det er i forbindelse med opdateringerne, stopper det når den er færdig.
Jeg har 2 HP maskiner med Win10.
Den ene, er en pre installeret, der kom med windows 8,0. Som er opgraderet til 8,1 og derefter 10. Den har KB890830, og havde problemet.
Og den var længe om at få skærmbillede i går.

Den anden er en stand windows 7, der er smidt ind uden drivere m.m. Og som bare har fået lov til at passe sig selv, den er så også opgraderet til win10.
Den har ikke KB890830 installeret, og den har jeg ikke haft højt diskforbrug på.
Godt nok var den længe om at opgradere i går. Men ingen "problemer"

Maskine 1 er ikke et fart monster, langsom CPU og disk. Nr 2 var hurtig da den var ny, og med SSD.

Men jeg kan selvfølgelig gætte forkert.

Og Ja selvfølgelig, hvis den står og swapper hele tiden, får disken travlt.