Avatar billede bodil Novice
22. december 2017 - 15:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Afspændingsmiddel opvaskemaskine

Jeg tog fejl af en flaske afspænding og opvaskemiddel, så nu har jeg hældt opvaskemiddel i min bosch opvaskemaskine i stedet for afspænding. Det tænker jeg ikke fungerer særlig godt, men hvordan i alverden får jeg det op igen?
Avatar billede ebea Ekspert
22. december 2017 - 15:52 #1
Skyl det igennem med vand (ikke vaske), indtil du fornemmer at det er holdt op med at afgive skum!
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2017 - 15:57 #2
Hvis du undlader at lukke klappen for påfyldning og løfter låget op til næsten lodret, løber det så ikke ud igen?
Hvis ja, så fyld rent vand på og tøm nogle gange.
(Jeg har ikke selv en Bosch)
22. december 2017 - 21:42 #3
Hej,

Jeg skal ikke gøre mig klog på dette emne, men de gange (ca. 14 gange ugentlig)  hvor jeg bruger opvaskemiddel sker der ikke noget ved at jeg bruger for meget udover, at jeg får skumbad til langt op ad armene.

Jeg har lidt svært ved at se, at du ikke bare kan vaske op på maskinen nogen gange indlil opvaskemidlet er helt ude.    MEN SOM Sagt  jeg ved ikke nok om dette emne.

KRistian

Og som et lille morsomt kuriosum:

Siden her var beregnet som et forum for IT-nørder ....  Morsomt at vi nu inkluderer
vaskemaskiner ..... (hehe)...

PS:  GOD JUL OG GODT NYTÅR...
Avatar billede pgh71 Mester
23. december 2017 - 14:12 #4
Du bliver nødt til og spule afspændingsbeholderen tom for sæbe med vand, for derefter at suge så meget vand ud som du kan (brug evnt. et sugerør).
Efterfylde med afspændingsmiddel.
Hvis ikke, vil du få doseret sæbe i i dit tørreprogram og dermed have sæberester på hele din opvask når den er færdig, hvilket ikke er sund hverken for opvaskemaskinen eller dig