Avatar billede Henning Mide Praktikant
26. december 2017 - 12:25 Der er 5 kommentarer

Opgradering af styresystem

Jeg har en Mac Book Pro 9,1 med OS X 10.7.5
Jeg vil gerne opgradere til et nyere system med det kræver minimum 10.8.5.
Er jeg låst fast i 10.7.5 for ever?
Avatar billede posten Ekspert
26. december 2017 - 14:17 #1
er det ikke bare gå ind på itunes og hente opdateringen ??
Avatar billede Henning Mide Praktikant
26. december 2017 - 14:41 #2
Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor de udbyder 10.8
Avatar billede egonspock Seniormester
26. december 2017 - 15:36 #3
Du skal nok finde en, der har adgang til en tidligere udgave.

Jeg tvivler på at det absolut skal være 10.8, men jeg vil ikke afvise at det skal være en ældre udgave end 10.13 (High Sierra). Jeg har for nyligt opgraderet en 10.9, eller 10.10, mener jeg til 10.13 uden problemer.

Alle der har downloadet en ældre udgave i App Store - slet ikke iTunes... -  kan downloade ("hente") endnu en version af den - se under købte programmer i App Store og installere den på en anden computer via f. eks. Firewire. Det er muligt at det er nemmest i en Macbrugergruppe af en eller anden slags.
Avatar billede INK Ekspert
27. december 2017 - 00:20 #4
En MacBook Pro 9.1 kan køre High Sierra. I AppStore kan du downloade updateringen.
Evt. Kan du downloade systemet og lave et usb stick for installation.

Se dette link

https://discussions.apple.com/thread/8029731
Avatar billede posten Ekspert
27. december 2017 - 04:15 #5
har da lige selv hentet high sierra til min mac så min version nu hedder 10.13.2 så glem ALT  om 10.8 den må da komme senere