Avatar billede plok Forsker
29. december 2017 - 14:11 Der er 1 løsning

Reinstall Macbook uden brug af Apple ID - Hvordan? (grundet salg)

Hej.

Jeg er ved at formatere min Macbook Air 13", da jeg har solgt den, og den bliver hentet i morgen.

Jeg har taget backup, samt slettet disken (Formateret) og skal nu til at lave en reinstallation af selve OS. Men den beder om et Apple ID?

Jeg er da ikke meget for at skulle bruge mit Apple ID når den skal have ny ejer!

Nogen som kan hjælpe her? :)
Avatar billede plok Forsker
29. december 2017 - 14:29 #1
Hej igen.

Tror måske jeg har fundet en mulig løsning.

Efter jeg har "Slettet" disken skulle man jo kunne trykke på "Reinstall" Mac OS, men det virkede ikke uden Apple ID.

Så prøvede jeg lige at genstarte min Mac, hvor jeg stadig holdt CMD + R nede under opstart, så kommer den med et skærmbillede som viser at den er ved at hente OS via internettet :D

Måske dét er løsningen :D hehe

Beklager mit oplæg. Det var vist lige hurtig nok! Havde bare forsøgt i over en time, og orkede ikke mere hehe :)

Godt nytår til alle!!!