Avatar billede e-nymark Juniormester
05. januar 2018 - 07:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA sub som anvender en funktion

Hej

Jeg har nedenstående Sub som i nederste linje skulle trække en Funcion som hedder Public GrupWishSatisfied.
Hvis jeg indtaster formlen =GroupWishSatisfied(N4;O4;$B$4:$B$40) direkte i cellen virker den, men når jeg forsøger at indfører den i Sub får jeg en Run-time error '438', kan i hjælpe mig med hvor fejlen ligger ??

Sub Satisfied()
    Dim k As Integer
    Dim i As Integer

    Sheets("Model").Select
    k = Range("N4", Range("N4").End(xlDown)).Count

    Sheets("Model").Activate
    For i = 1 To k
    Cells(3 + 1, 16).Formular = "=GroupWishSatisfied($N" & 3 + 1 & ".$O" & 3 + 1 & ".$B$4:$B$" & k + 3 & ")"
Next
05. januar 2018 - 07:13 #1
Det ser ud til du har sat . (punktum) i stedet for , i formlen

Cells(3 + i, 16).Formular = "=GroupWishSatisfied($N" & 3 + i & ",$O" & 3 + i & ",$B$4:$B$" & k + 3 & ")"

Min ikke også dine 1 taller skulle have været et i?
Avatar billede e-nymark Juniormester
05. januar 2018 - 07:28 #2
Nu har jeg ændret formlen til:

Cells(3 + i, 16).Formular = "=GroupWishSatisfied($N" & 3 + i & ",$O" & 3 + i & ",$B$4:$B$" & k + 3 & ")"

men jeg får samme fejl  :(
05. januar 2018 - 07:43 #3
Prøv at rette .Formular  til Formula
Avatar billede e-nymark Juniormester
05. januar 2018 - 07:46 #4
Det var lige det der manglede.  :) TAK for hjælpen