Avatar billede wipo Mester
05. januar 2018 - 13:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mobil og E mail

Har fået en ny computer, og har installeret Outlook  årg. 2007, ligesom jeg havde på den der er gået på pension.
På den gamle PC fik jeg altid alle mail på både min PC og på min Sony Experia mobil.
Når jeg nu modtager mail på min nye PC, modtager jeg stadig mail på både mobil og PC, men lige så snart jeg har åbnet mailen på Pc'en, forsvinder de på mobilen  ???
Det er jeg ikke rigtig tilfreds med - har bokset med problemet længe - men har nu opgivet.
Det at flytte outlook med gamle filer og adressere er et besværligt, og jeg kan heller ikke få styr på at eksportere adresser, selv om jeg bruger "eksporter" funktionen.
Er der et klogt hoved der kan hjælpe vil jeg være glad.
MVH  WIPO
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2018 - 13:29 #1
Følgende er klippet fra https://support.office.com/da-dk/article/L%C3%A6s-POP3-mails-p%C3%A5-flere-computere-cf375a53-a3df-47c8-b3b6-17f6139bd9d1#ID0EAABAAA=2007 :

Klik på Kontoindstillinger i menuen Funktioner.

Markér den ønskede POP3-mailkonto, du vil ændre under Navn, og klik derefter på Rediger.

Bemærk: Hvis profilen ikke indeholder en Microsoft Exchange Server-konto, gemmes meddelelserne på computeren i en Personal Folders file (.pst). Hvis profilen indeholder både en Exchange- og en POP3-mailkonto, og standardindstillingerne er sat til at levere alle nye meddelelser til postkassen på Exchange-serveren, vil overførte POP3-meddelelser blive gemt i Exchange-kontoen. Alle profiler, du bruger på en computer med adgang til postkassen på Exchange-serveren, er i stand til at se tidligere hentede POP3-mails.

Klik på Flere indstillinger.

Klik på fanen Avanceret, og marker afkrydsningsfeltet Gem en kopi af meddelelserne på serveren under Levering.

Du kan også vælge, om meddelelser skal slettes automatisk fra mailserveren efter et angivet antal dage, når du sletter elementet på computeren, eller når mappen Slettet post tømmes. Disse indstillinger kan være med at forhindre, at du overskrider den maksimale størrelse på postkassen, der er angivet af din internetudbyder.

Bemærk: De fleste internetudbydere har størrelsesbegrænsninger på POP3-postkasser. Hvis du ikke sletter emner fra serveren, vil kontoen før eller siden overskride den tildelte størrelse, hvilket kan medføre, at nye meddelelser ikke modtages, eller at du skal betale ekstra. Yderligere oplysninger får du ved at kontakte internetudbyderen.
Avatar billede wipo Mester
05. januar 2018 - 17:01 #2
Hej Ole M

Hurra - nu virker det hele igen :-)

Det var såmænd bare et lille "flueben" der skulle sættes.

Men kunsten er jo at vide, hvor det skal sættes - og det vidste du - tak for det.

MVH  Wipo