Avatar billede Mikkel Mester
13. januar 2018 - 14:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Chromecast og spil

Hey.
Jeg overvejer at købe et Chromecast, men er lidt i tvivl.
Kan man skærmdublere eller er det kun på apps som YouTube, Viaplay osv. eller kan man bruge det til f.eks. spil?
Hvor meget forsinkelse er der på det, hvis man kan skærmdublere (i spil).
Er det god kvalitet?
Kan det anbefales til at bruge til at spille ting som f.eks. Asphalt 8 og andre spil.

Jeg har en Samsung S8, hvis det gør nogen forskel. Håber i kan hjælpe
Avatar billede Slater Ekspert
13. januar 2018 - 16:37 #1
Nej, en Chromecast fungerer ikke til spil. Overhovedet. Der kan være lang lag på. Hvis det er det du vil have, så køb en Steam link i stedet. De er overraskende gode til det, selvom der altid vil være en lille forsinkelse.
Avatar billede Slater Ekspert
13. januar 2018 - 16:40 #2
Eller med mobilspil, som du snakker om, kan en Chromecast fungere okay, men kun hvis spillene understøtter det. At caste hele skærmen fungerer som regel meget dårligt.
Avatar billede Mikkel Mester
13. januar 2018 - 16:59 #3
Er der andre cast muligheder i vil anbefale?
Avatar billede thov Forsker
13. januar 2018 - 19:17 #4
Jeg opgav Chromecast da jeg fandt ud af, at den kun virkede sammen med en streaming tjeneste.Til nød kunne den overføre musik og fotos.
Men Microsoft wireless display adapter er perfekt sammen med telefon/PC til TV.
https://www.google.dk/search?q=microsoft+display+adapter&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&dcr=0&ei=-ElaWqmlLObA6ATI1abwAg
Skærmenes video'er overføres uden mindste forsinkelse.
Avatar billede Mikkel Mester
14. januar 2018 - 12:51 #5
#4 Hvordan fungerer det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2018 - 14:58 #6
Via MiraCast-protokol, så tjek driverne til din PC, inden du køber!
Avatar billede thov Forsker
14. januar 2018 - 15:04 #7
Ms adapteren tilsluttes som Chromecast'en.
En ledig HDMI port og USB (til strømforsyning) er nok.
Når app'en MSDisplayAdapter er installeret på telefonen, og aktiveret,
sørger den for at etablere forbindelsen - og du er kørende.

Uanset hvad du derefter afvikler på telefonen, vil TV'et vise dens skærm.
Avatar billede Mikkel Mester
14. januar 2018 - 18:40 #8
Og der er ingen forsinkelse?
Avatar billede thov Forsker
14. januar 2018 - 23:44 #9
Jeg bruger mest adapteren sammen med videoer fra en Bkool hometrainer,
De billeder jeg ser på telefonen eller computeren, bliver overført til mit 6 år
gamle Sony TV, uden problemer.
Det er det samme ved TV fra internettet.