Avatar billede TKylle Novice
15. januar 2018 - 23:01 Der er 6 kommentarer

Dokument åbnet på flere computer men med fejl

Hej.

Jeg ha fået lavet en Excel dokument med aktiv marco, når jeg sender det til min kollega eller ligger det på vores server og han så åbner det er det som om sideopsætning / magerne ikke helt passer, hvordan kan det være det gælder både hvis han åbner det i en Excel 2010 som jeg har lavet dokument i, men også hvis han åbner det i en version 2013.

Hvad kan jeg gøre? Er det noget printer opsætning / sideopsætning der skal låses??

Håber på hjælp!!
Avatar billede Mads32 Ekspert
15. januar 2018 - 23:55 #1
Hej¨

Når du laver makroer til sideudskrift, skal du sætter alle variabler i sidelayout, eller anvender exel det layout der er på maskinen.
I jeres tilfælde er opsætningerne på de forskellige PC'er forskellig, så du skal tilrette dine makroer.
Avatar billede TKylle Novice
16. januar 2018 - 18:13 #2
Mads32; Forstår ikke lige helt hvad du mener? med sideudskrift? Har pt. ikke nogle Marco der lave udskrifter.

Men har en del marcoer i mit ark kan det være det der gør det?
Avatar billede Mads32 Ekspert
16. januar 2018 - 18:57 #3
Hej
Det var kun et bud. Jeg har selv haft det problem.  Så jeg valgte at lave en makro med opsætningen af layout.

Jeg har ikke andre bud.
Avatar billede TKylle Novice
16. januar 2018 - 20:35 #4
Marco med opsætning af layout kan du give et eksempel på det?
Avatar billede jkrons Professor
16. januar 2018 - 23:38 #5
Husk, at Excel er printerafhængig. Så hvis hans printeropsætning er en anden end din, vil layoutet tændre sig.
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. januar 2018 - 10:16 #6
Hej TKylle

Jeg er ikke ekspert i at skrive makroer, så når jeg har brug for en makro bruger jeg makrooptageren i exel, og laver så eventuelle tilrettelser.

Jeg ville først se på de parametre der er på layout på din egen computer og derpå se på de parametre der er på den/de computere hvor der går galt med udskrivningen.
Så ville jeg rette parametrene på en af de computere hvor der opstår fejl, og derpå lave en udskrift. Hvis det virker, vil jeg tilføje en makro til programmet.

Uden at have kendskab til udskrifterne, kan jeg ikke sige hvilke parametre du skal medtage i din makro, måske kan du nøjes med "Marginer"