Avatar billede Joe Vincentz Praktikant
17. januar 2018 - 11:04 Der er 10 kommentarer

Simkort router til HD, 4K streaming og gaming

Jeg er på udkig efter en simkort router, til streaming og gaming, men kan simpelhen ikke finde rundt i det og sælgerne i butikkerne ved ikke meget om det.

Min datter og Jeg streamer meget film og min søn gamer og downloader.
Finder der er simkortrouter som kan klare opgaven, og det lade sig gøre at få et stabilt netværk på simkort.

Jeg har pt internet gennem yousee på overpris, og har ikke mulighed for at skifte pga ejerforeningen er fastlåst herved.
Dog har jeg en super ordning gennem telmore hvor jeg kan få ekstra simkort med 5000 gb data for 29,- pr md. så derfor simkortrouter.

Jeg håber rigtig meget nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. januar 2018 - 11:49 #2
5000GB til 29 kr lyder nästen for godt til at väre sandt. Er det en medarbejder deal eller lignende?
Avatar billede Mikael Ekspert
17. januar 2018 - 12:57 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2018 - 13:27 #4
Med 2 filmkiggere og en dl'er, så er 500 GB i underkanten. Jeg vil anbefale at køre dobbelt et par måneder (med yousee slukket). Kan faml klare sig fint indenfor 500 GB, og prisen på 380kr er med (drop køb af router, der følger en med) så opsig yousee.
Årsag til dobbelt er, at hvis I mangler data så er det bare at tænde yousee igen. Og ikke mindst, hvis yousee opsiges med det samme, så koster det som ny bruger at få åbnet en konto/forbindelse igen.
Avatar billede Joe Vincentz Praktikant
17. januar 2018 - 13:31 #5
5000GB til 29,- er nemlig en nærmest utænkelig pris. jeg forstår udemærket din undren. Men nej, jeg er bare en heldig kunde på det helt rigtige tidspunkt.

Telmore havde i en meget kort periode for nogle år tilbage, hvor man kunne bestille ekstra data, deres såkaldte databoost til 30 pr. md, som den gang gav 5000GB.

De har siden ændret ordningen igen, men jeg nåde at få oprettet 3 mobiler med den ordning, og kan nu bestille ekstra datasimkort til 29,- pr. md., så jeg har helt bestemt brug for en simkort router =)
Avatar billede Joe Vincentz Praktikant
17. januar 2018 - 14:24 #6
Er der nogen som selv har prøvet denne løsning med en simkort router, som har erfaring og viden om det fungerer....?
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. januar 2018 - 14:36 #7
Har vel prövet ca 1000 stk, og ja det fungerer fint. Det man skal tänke på er at man ofte får en ny extern IP.
Avatar billede Joe Vincentz Praktikant
17. januar 2018 - 14:36 #8
Yousee er på kabel og har altid været utilregneligt og ustabilt, den eneste vej udenom er på simkort.

men vil det kunne trække en hurtig nok forbindelse og vil det være stabilt...?
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. januar 2018 - 14:39 #9
Du kan jo ikke komme op i de hastigheder man kan på kabel og knägten bliver nok ikke helt tilfreds hvis han skal spille. Spiller ikke selv men kan tro at det ikke er optimalt til spil (ping osv).
Avatar billede Joe Vincentz Praktikant
18. januar 2018 - 10:03 #10
Jeg tror simpelhen jeg må afprøve det for at være helt sikker!

Tusinde tak for jeres input! =)