Avatar billede August Jørgensen Praktikant
20. januar 2018 - 17:44 Der er 7 kommentarer

eksternt Grafikkort

Hej. Jeg har en god pc, der kun mangler et godt grafikkort. Har intel core i 5 osv... ingen gaming problemer der. Hvad der er mit problem er, at min pc's strømforsyning ikke kan klare at jeg propper et grafikkort i maskinen. har intel's eget grafikkort, og har ingen anelse om hvordan man skifter en strømforsyning osv i en færdigmonteret pc. Kan man få et grafikkort, som ikke bruger af pc'ens strømforsyning, men stadig er tilsluttet til den?

plz hjælp
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2018 - 17:48 #1
Det kan du godt - men du har ikke råd! Det er så tåbeligt dyrt, netop fordi det er en "hovsa-løsning", mest til laptops og meget godt belyst her:

https://www.computershopper.com/feature/2017-guide-the-best-external-graphics-card-boxes-egpus

Så helt kort - køb en kraftigere PSU og et ordentligt grafikkort, hvis det er det du har brug for. Det er ikke raketvidenskab at skifte en PSU og den anden løsning kommer aldrig til at spille.
Avatar billede August Jørgensen Praktikant
20. januar 2018 - 18:38 #2
ved ikke om der kan pilles ved min pc på den måde

har en færdiglavet fra medion:
http://aldi.medion.com/md8856/dk/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2018 - 18:45 #3
Det burde ikke være noget problem. PC-komponenter er godt standardiserede.

Har tidligere haft succes med at opgradere en Medion, så de opfører sig ikke anderledes end alt andet. :-)
Avatar billede August Jørgensen Praktikant
20. januar 2018 - 18:49 #4
Dejligt. Er der en bestemt strømbox + grafikkort du kan anbefale til en "computerbygger-noob"
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2018 - 21:13 #5
En anerkendt PSU (f.eks. Corsair) på 550-850W, afhængig af ambitioner, og et nVidia GTX1060 vil række rigtig langt.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2018 - 06:36 #6
800+ watt, så der er nok strøm til grafikkort
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. januar 2018 - 11:39 #7
:-D 450W vil faktisk være fuldt tilstrækkeligt, hvis der "kun" skal et enkelt GTX1060 i den.