Avatar billede Zauha Juniormester
28. januar 2018 - 12:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows Communication Foundation (WCF)

Hej, jeg sidder med nogle få spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde svar på nettet (Har eventuelt ikke fundet de rigtige sider).
  Det forholder sig således at vi har udviklet en simpel Desktop applikation, som kan vise "aktive" (oprettede) ordre på et kunde nummer fra databasen og giver mulighed for at afslutte dem manuelt af personalet.
  Der er bare nogle ting jeg er en smule usikker på; jeg ved at hosten i wcf arkitekturen står for at oprette servicen, så den kan afsløre sine endpoints til klienten, og samtidig står for at lytte på anmodninger fra klienten, og uddelegere det til den rette service.
1. Men hvordan routes disse anmodninger via hosten (eller hvem står for routingen) til servicen, helt præcis? (fordi desktop applikationen, jo ligger lokalt, er jeg usikker på hvordan hosten lytter på kald, da det jo ikke sker over internettet og til en webserver)
2. For at oprette kommunikation fra klienten til servicen, bruger vi TCPBinding på transport kanalen. Er det så korrekt forstået, at en wcf besked som sendes over denne wire (TCP forbindelse) er repræsenteret som en SOAP som er baseret på XML, men fordi vi anvender TCPBinding, sendes SOAP beskede (WCF) bestående af XML som i binær format, når vi transportere (pakkerne) imellem klient/service?
- Håber ikke kan give mig et indblik eller hint videre
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2018 - 16:31 #1
netTcpBinding bruger en normal  TCP socket for transport. Saa der er en TCP forbindelse mellem client og server.

Og jeg mener at det som default eller maaske altid bruger binaer serialiseret format (altsaa ikke SOAP eller anden XML).
Avatar billede Zauha Juniormester
28. januar 2018 - 18:44 #2
Okay, jeg siger mange tak for svaret :)