Avatar billede Wezio Juniormester
29. januar 2018 - 17:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Komme i gang med simpel hjemmeside

Hej,

Det er efterhånden 10 - 15 år siden jeg sidst har beskæftiget mig med design af hjemmeside. Dengang brugte jeg MS FrontPage, som egentligt virkede fint nok - jeg kunne godt lide muligheden for at arbejde direkte i designet, men samtidig kunne indsætte noget HTML eller ASP.

Nu skal jeg i gang med en ny hjemmeside og har købt domæne + webhotel hos Surftown, men er gået lidt "kold" i deres sitebuilder. Jeg har så prøvet at opbygge et design i MS FrontPage, hvilket gik legende let, men siden ligner noget der er løgn, når man kigger på den fra en smartphone (hvad over halvdelen af alle besøgende i dag vel gør).

Hvordan vil I anbefale mig at komme i gang med en hjemmeside, som samtidig også er mobilvenlig? Siden skal indeholder logo, tekst og billeder, samt en menu med adgang til 7 undersider.
Findes der noget lignende FrontPage, med skabeloner fx?

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2018 - 18:19 #1
hvis det skal være simpelt og til at tilpasse sig flere typer skærme, så sitemagic - det er en 'motor' som du indlæser på dit site på surftown, og så logger du ind på din side. Der kan du designe sider og menuer, og de tilpasses automatisk til brugerens skærmformat - tekster og billeder skrives i en simpel form for word, og vises som det kommer til at fremstå.
https://sitemagic.org/
Avatar billede jørn meyer Mester
30. januar 2018 - 18:44 #2
Flere host udbydere tilbyder dette som en gratis facilitet.
"Lav din egen hjemmeside"
Selv har jeg testet hvad one.com tilbyder og det er enkelt (gratis) og fyldestgørende så længe det er en hjemmeside med kun 4 undersider, derefter koster det lidt.
Avatar billede Wezio Juniormester
30. januar 2018 - 22:43 #3
Tak for jeres respons.

Jeg har nu vovet mig ud i at lave noget fra bunden. Og det går faktisk okay, og siden ser fornuftig ud på PC, iPad og smartphone. Jeg bruger en del CSS, hvilket jeg ikke har arbejdet med tidligere. Dette giver mig anledning til flere spørgsmål, men dem må jeg hellere stille i en ny tråd.
Avatar billede peters Praktikant
02. februar 2018 - 09:24 #4
Hvis du nu skal have noget billig hosting så kan du jo gå efter one.com eller unoeuro.com, her kan du komme langt for under en 20'er om måneden. Hvilket framework du vil benytte kommer også an på hvad siden skal kunne. Vil du bare bygge en side for sjov eller vil du sælge produkter på langt sigt?
Der er mange ting som du skal forholde dig til hvis den skal køres kommercielt og konkurerer mod andre sider. Du kan se hvad du skal forholde dig til på denne tjekliste https://indexed.dk/hjemmeside-tjekliste/
Avatar billede Nikolaj33 Juniormester
24. februar 2018 - 13:12 #5
Hej Wezio

Jeg har selv rodet lidt med forskellige hjemmesider og forskellige CMS-systemer, men Wordpress er bestemt blevet min favorit. Dels fordi det er super brugervenligt, men også fordi man selv kan rode lidt i koderne og tilpasse helt efter eget behov. Domæne og webhotel anskaffer jeg mig altid igennem unoeuro - igen pga. brugervenligheden. For lige at vise et at mine sites frem, så har mit fokus fornyligt ligget på sitet https://sov-bedre.dk/ Her har jeg faktisk brugt Elementor, som er en rigitg god pagebuilder, der gør det nemt at tilpasse de forskellige sider.
Avatar billede GitteDK Novice
06. marts 2018 - 12:09 #6
Overvej at kigge på Wordpress. Det er simpelt, og muligt at customize i stor stil. Enten ved hjælp af plugins, eller ved selv at ændre i de forskellige temaer. Jeg bruger det til mine egne sider, og det er nemt.

Samtidig er der virkelig mange der bruger det, så du kan finde masser af dedikerede support forums, udover herinde, som kan hjælpe dig med dine spørgsmål.