Avatar billede Calle5463 Forsker
30. januar 2018 - 14:22 Der er 6 kommentarer

Blank skærm, vildt blinkende curser(pil)

Min hustrus laptop opfører sig lidt underligt. Blank skærm med en vildt blinkende curser(pil). Når der trykkes på ESC kommer skærmbilledet op. Er det et af hendes (FB-)spil der driller? Hun siger, det ikke er et bestemt spil, det sker ved.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. januar 2018 - 14:36 #1
Prøv evt. at gendanne Windows til et tidligere gendannelsespunkt hvor maskinen fungerede.
Hvad er styresystemet, Windows 7, 8 8/1 eller Windows 10 ?
Avatar billede Calle5463 Forsker
30. januar 2018 - 15:33 #2
Åja, jeg skulle sfl have oplyst lidt mere om sw: win10
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. januar 2018 - 16:57 #3
Nu kender jeg ikke ret meget til Windows 10, da jeg selv anvender Windows 7, men jeg tror egentlig ikke at proceduren med at køre tilbage til seneste gendannelsespunkt er forskellig. Spørgsmålet er så om systemgendannelsen har været/er aktiveret.
Prøv. at starte i "fejlsikret tilstand". Det er oftest F8 tasten der skal trykkes på gentagne hurtige gange under opstarten.
Avatar billede Calle5463 Forsker
30. januar 2018 - 17:17 #4
Inden jeg sætter hende igang med at gendanne, vile jeg gerne have lidt mere kød på, hvad det skulle hjælpe. At gå tilbage til noget "gammelt" løser måske ikke den reelle udfordring. Ville det så ikke være bedre på en eller anden måde, at forsøge at finde udfordringen og "kvæle" den?
Avatar billede jørn meyer Mester
30. januar 2018 - 18:35 #5
Flyt musen til en anden usb-port. En ødelagt port kan flakse.
Avatar billede Calle5463 Forsker
30. januar 2018 - 19:10 #6
Det sætter jeg iværk med det samme :-) Så får vi se ......