Avatar billede Jensen Juniormester
05. februar 2018 - 15:08 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Opdele tekst til kolonner

Jeg har mange celler med forskellige værdier, som skal deles op i ny kolonner.

Eks. (Højde x Brede x Længde farve)

KOLONNE A
10x100x200 natur
200x750x2000 hvid
1x1000x1000 sort
12x50x1000 sort

Jeg skal have delt de 3 mål op i 3 kolonner og da målene er forskellige kan jeg ikke bruge FIND.

KOLONNE B - Højde
KOLONNE C - Brede
KOLONNE C - Længde
Avatar billede falster Ekspert
05. februar 2018 - 15:42 #1
Data - Tekst til kolonner med "x" som afgrænser klarer det meste. Samme på kolonne C, men nu med mellemrum som afgrænser, "flytter" farveord til egen kolonne -D(, som så kan slettes).
Avatar billede Jensen Juniormester
06. februar 2018 - 08:51 #2
Falster det virker rigtig godt :-)

Min liste opdateres løbende, så kan det laves så det sker automatisk? Helst ikke VBA
Avatar billede Jensen Juniormester
06. februar 2018 - 09:20 #3
Der er også noget af teksten som skal fjernes. Det sidste til kolonne C indeholder desvære "mm", som jeg ønsker fjernet da kolonnen skal bruges til at beregne data.

10x100x200mm natur
200x750x2000mm hvid
1x1000x1000mm sort
12x50x1000mm sort
Avatar billede falster Ekspert
06. februar 2018 - 11:21 #4
Ad #2: Optag hele proceduren (også #3) som en makro. I fremtiden skal inddata have det format, som du beskriver og befinde sig i de nævnte kolonner. (Makrooptageren genererer i øvrigt vba-kode, men du slipper for at skrive den selv.)

Ad#3: Søg på "mm" erstat med ingenting.

Ikke for at være nævenyttig: Denne slags opgaver egner sig fortrinligt til at blive løst langt bedre med Access. Det er en "tærskel" at komme over at sætte sig ind i. Men besværet værd efter min mening :-)