Avatar billede Knut Nägele Novice
05. februar 2018 - 16:16 Der er 10 kommentarer

Desktopbillede blinker hele tiden efter windows update (windows 10)

Hej

Har lige opdateret min Windows 10, og nu blinker desktopsskærmen hele tiden. En genstart hjalp ikke. Er det nogen forslag til hvad jeg kan gøre?

Mvh.
Knut
Avatar billede poko1 Ekspert
05. februar 2018 - 16:24 #1
Tryk på Wintasten+X  Samtidig og vælg Enhedshåndtering se om der er bemærkninger vad Skærmkort eller prøv at Højreklikke ved skærmkort og søg efter opdateringer
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2018 - 16:34 #2
Kommer den ikke hvis du venter længe nok?
Har selv en ældre skærm der ter sig på samme måde.

Kører den på vga stik eller dvi?

Måske den starter op på dvi nu efter opdateringen.
Man kan med Win taste+P komme i en menu hvor man kan prøve at trykke piletaste op en gang og trykke enter. Måske billedet så kommer.
Får du billedet frem vil jeg anbefale som poko1 foreslår at du opdaterer på din grafik driver
Avatar billede Knut Nägele Novice
05. februar 2018 - 16:52 #3
Tak for jeres fine svar. Probelemet er lidt, at jeg slet ikke kan lave noget da den blinker hele tiden...
Avatar billede Knut Nägele Novice
05. februar 2018 - 16:55 #4
Det er en bærbar (thinkpad t510) med eksterne vga-skærm. Men problemet er der også hvis jeg kun bruger den bærbared skærm.
Avatar billede Knut Nägele Novice
05. februar 2018 - 17:00 #5
Hvordan starter man op i fejlsikret tilstand? Synes kun jeg kan komme ind i en masse bios-opsætning hvis jeg trykker på thinkvantage-knappen...
Avatar billede falster Ekspert
05. februar 2018 - 17:03 #6
Man kan åbenbart bruge visning af jobliste ( Ctrl + Shift + Esc) til at komme lidt på vej med problemløsningen:

https://support.microsoft.com/en-us/help/12374/windows-10-troubleshoot-screen-flickering
Avatar billede Knut Nägele Novice
06. februar 2018 - 10:59 #7
Hej

Tak for hjælpen allesammen.

Det lykkedes mig imellem skærmblinkene at trykke på genstart med shift nede. Her mødte jeg muligheden for at rulle tilbage til forrige windowsversion hvilket jeg valgte.

Jeg prøvede at opdatere driver for skærm og håber det løser problemer næste gang den opdaterer windows.

Og systemet er ivrigt for at opdatere. Er der andet jeg kan gøre for at sikre mig mod, at  problemet opstår igen?

Mvh.
Knut
Avatar billede Knut Nägele Novice
06. februar 2018 - 13:55 #8
Nå nu er problemet helt det samme igen...

Det er fuldstændig som dette: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/windows-10-keeps-reloading-screen-after-start-up/dab829fb-b779-4471-8018-2c57bc1bc6ba?auth=1

Har deaktivere min Avast-virus, men kan ikke se om jeg har noget icloid jeg kan deaktivere...
Avatar billede poko1 Ekspert
07. februar 2018 - 13:35 #9
Er du sikker på der ikke menes Apples Icloud? tryk på Windowstasten + R tasten så får du Kør frem her skriver du msconfig tryk ok terefter tryk på fanen start så får du muligheden Åbn joblisten hvis den er der så de aktiver den.
ellers gå i Kontrolpanel programmer og funktioner og slet den.
Avatar billede Knut Nägele Novice
07. februar 2018 - 15:30 #10
Hej Poko1

Tak for dit svar. Godt forslag, men jeg døjede med overhovedet at få lov til nogey som helst.

Jeg endte med at lade windows gensinstallere sig selv uden at slette filerne. Lidt irriterende fordi jeg mistede nogle programmer, men nu virker alting.