Avatar billede Newbie Mester
13. februar 2018 - 08:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvis formel skal returnere med farve

Hejsa

Jeg har en fane med en lang liste med forskellige kødtyper.
Jeg har desuden lavet en datavalidering (liste) i en anden fane, som giver mig mulighed for at vælge en kødtype som dropdown.
Jeg har indelt kødtyperne i oksekød, kylling, svin osv. Jeg har endvidere markeret hver kødtype med en unik farve.
Jeg har styr på =HVIS(F4<>"";LOPSLAG(F4;Database!A:C;2;FALSK);"") formlen. Men jeg har brug for at formlen returnerer med den farve jeg har valgt til den kødtype der henvises til.
(jeg har lavet farverne i en række ved siden af hver kødtype)
Så mit ark ny ser således ud: A1: Kylling, A2: Rød, A3: Oksekød A4: Gul osv..

Er der nogle af jer der kender en måde at løse dette på?

Mvh.
Newbie
Avatar billede Mads32 Ekspert
13. februar 2018 - 10:05 #1
Hej Newbie

Du skal nok løse det med en betinget formatering.

Jeg vedlægger et lille eksempel

https://www.dropbox.com/s/da43jxz3kxhi9sr/Hvis%20formal%20skal%20returnere%20med%20farve.xlsx?dl=0
Avatar billede ebea Ekspert
13. februar 2018 - 10:12 #2
Hvorfor får du ikke afsluttet alle de andre spørgsmål du har stillet, herinde? De står stadig åbne!