Avatar billede Pamhule Novice
13. februar 2018 - 19:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

"Forlænge" netværket

Vi har et udhus ca 15m fra hovedhuset og hvor routeren er monteret. I udhuset er dårligt wifi-signal, så jeg vil gerne forlænge signalet, men hvordan?
Har set på en TP-link, men skal den sidde ved siden af routeren eller i rummet ved modtageren?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2018 - 19:40 #1
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
13. februar 2018 - 19:49 #2
Jeg bruger selv denne her, den er nem at installere
http://www.dlink.com/rs/sr/products/dap-1320-wireless-range-extender
Avatar billede Pamhule Novice
13. februar 2018 - 19:58 #3
Takker - det gik stærkt :-)
Skal den sidde ved routeren eller i modtagerenden?
Avatar billede falster Ekspert
13. februar 2018 - 20:21 #4
#2 er jo netop en "forlænger". Den og alle de andre udmærkede, der findes af samme slags, skal opsættes "et godt sted på vejen" fra routeren og der, hvor signalet skal forbedres.

Måske er det en udfordring i dit tilfælde da det er fra et hus til et udhus?

Så kig også på powerline adapterne i 220661's link. Der skal sidde én i 220v udtag ved routeren og én i 220v udtag i udhuset.
Avatar billede Pamhule Novice
13. februar 2018 - 23:30 #5
Har mulighed for at trække et kabel i et tomrør. Er det bedre og så sætte en router op i udhuset?
Avatar billede kurtba Ekspert
14. februar 2018 - 00:18 #6
Kan anbefale dette sæt
https://www.dustinhome.dk/product/5010810434/dlan-1200-wifi-ac-starter-kit-powerline?ssel=false&LGWCODE=5010810434;90883;5443&gclid=EAIaIQobChMIxZ_Et4Kk2QIVBuAYCh0AVgA9EAQYASABEgKryPD_BwE
Den ene sættes i stikkontakt ved siden af routeren og forbindes med kabel. Den anden plugges i stikkontakt i udhuset og kort efter har du både lan og WLAN forbindelse i udhuset. Den leverer virkelig wifi med fuld knald på. Jeg bruger selv løsningen og har yderligere en enhed på, for at få wifi på hele grunden. Stikkontakterne behøver ikke at sidde på samme gruppe, da den transporterer signalet via nulledningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2018 - 06:50 #7
#6 Ok. Vidste ikke det var nul der klarede forbindelsen. Måske de første modeller jeg så af dem  beskrevet skulle bruge samme fase. Ja der sker hele tiden nye ting. Svært at følge med, særligt når man ikke får afprøvet de forskellige ting :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
14. februar 2018 - 15:00 #8
Ja dette gik jo fint mange gode foreslag her, jeg har brukt denne. og den funket fint den også.
New LB-Link BL-WDN600 600Mbps 11AC Wire..

Der var 40 m fra ruter og til der den trengtes men Vennen min spurte om råd. Ok
da stiller man opp. Jeg kjøpte den på Ebay var nok tvilende selv må si det, men jeg har plass i søppel dunken, billig også, utrolig den virket ok.

Satte den i computeren. Enklere kunne det ikke bli,  Fikk Takk for hjelpen.
Og den virker enda sa han i dag.
Arne
Avatar billede NO1dane Mester
14. februar 2018 - 15:23 #9
plug denne i din router i udhuset så har du trådløs i 50 m omkreds

D-Link DAP-1360 trådløst Access Point
deskal lige sættes op en gang via en pc så kører den.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. februar 2018 - 16:35 #10
#9 Helt korrekt NO1dane dette er også et greit svar, pris akseptabel også, hadde jeg vist om denne hadde den  nok vert mit  valg også ikke i tvil engang..

Den sjangsen jeg tok var bare godt 100 lappen, bestilte på Ebay, tenkte som så feiler jeg så ok. IMen ikke denne gang.

Men tro meg den lille skitt jamen funka den, trodde selv det var bare en bløff, men nei jeg var imponert, prøvde her før jeg sente den videre, det som var 40 meter inkludert denne skiten her det holdt i massevis og helt utrolig snakka med han i dag,  han var så glad han og jeg tok imot ros med Takk. fra han.
Lærte selv lidt også og vet dette til en annen gang.
Arne.
Avatar billede Pamhule Novice
14. februar 2018 - 17:38 #11
#9 @NO1 dane: skal der kables fra routeren til D-link eller snapper den det trådløse signal og fortærker det?
Avatar billede 450025 Ekspert
15. februar 2018 - 01:17 #12
#11 over her var fornuftig stilt (skal der kables fra routeren til D-link) Først i huset, det er lidt viktig og få svar på.
#9 At den skal settes opp via en Pc er helt klart, password må jo på plass.
Og da setter du den opp i uthuset, så ( snapper den det trådløse signal og fortærker det?
Beklager men noe skal ha det inn med Teskjeier, er dette korrekt forstått, hvis ja er dette genialt for andre som siden tren en slik løsning. Pamhule er nok ikke den eneste vil jeg tro. (D-Link DAP-1360 trådløst Access Point) denne virket mer troverdig selv om den lille stakkern min også funket.
Takk begge 2.
Arne
Avatar billede NO1dane Mester
15. februar 2018 - 08:16 #13
Hej

Ja der skal et kabel i fra routeren i udhuset over i accespointet
Avatar billede 450025 Ekspert
17. februar 2018 - 02:17 #14
#11 Godt forklart kjøp deg  15 m kapel du å plukk  den i ruteren så går dette fint i uthuset ditt du ,eg slapp dette for her var der 40 m hos meg, satte den i computeren og det funket fint det, men ikke dumt med en ruter i uthuser om det trengs, billig var den også, og som jeg skrev før, min Venn fik den av meg gjore det samme og han er lykkelig som bare det han.
Det er Ikke så enkelt når Eiger sa ingen endringer her er du ikke fornøydt kan du flytte? Nu slip han jo det.
Arne