Avatar billede crjensen Juniormester
14. februar 2018 - 13:50 Der er 2 kommentarer

Flyttede filer figurerer stadig på C

Jeg har på min mors bærbare - en lille Asus R417S - installeret en ekstra harddisk. Dernæst har jeg sat Windows 10 til at gemme alle filer på dette ekstra drev, kaldet D.
Det sker også. Modtagne filer, dokumenter osv. ryger i hendes 'user' mappe på D-drevet.

Fint nok. Men så højreklikkede jeg en gang på C-drevet og konstaterede, at på dette drev ligger stadig en 'user' mappe med hendes navn. Når jeg åbner hendes user mappe på C, kan jeg ikke se de mange filer - for de ligger jo på D, i D's 'user' mappe.
Men et højreklik fortæller alligevel, at user på C indeholder eller måske har kopier liggende af alle D's 'user' filer.

Kan det være rigtigt? Windows er sat til at gemme alle hendes filer under hendes user mappe på D, men der er alligevel stadig den samme user mappe på C?
I hvert fald gør det, at hendes C drev nu er proppet, og der er masser af plads på D.
Avatar billede Bjarne S. Nielsen Juniormester
14. februar 2018 - 14:08 #1
Prøv at slette alle dokumenter, billeder, videoer på c: drev...
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. februar 2018 - 14:20 #2
#1
Lav først et GENDANNELSESPUNKT inden der bliver slettet noget.. Det kan gå galt og så er man på den. Tag en back up!