Avatar billede ask Praktikant
14. februar 2018 - 14:14 Der er 19 kommentarer

Skift af domænehos unoeuro.dk skaber problemer.

Hej alle.
Jeg har en hostet min Wordpress hjemmeside ved unoeuro.dk. Her har jeg valgt at skifte mit domæne fra et .com til et .dk.
Jeg har fulgt unoeuro's guide og domænet er også blevet skiftet.
Problemet er bare at nu virker hjemmesiden ikke mere. Jeg kan hverken tilgå den normalt eller komme ind på den via wordpress.

Jeg har overført filerne og databasen fra .com siden, og ændret config til at kalde .dk siden, men intet virker.

Har I nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at få siden til at virke?

Hilsen
Ask.
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 14:20 #1
Hej Ask

Har du adgang til den gamle side `- Hvis ja så installer plugin Duplicator. Se evt. video herom - der er dusinvis på yutube.

Plugin flytter problemfrit hele installationen fra et domæne til et andet.

Har du ikke adgang til den gamle side  så kontakt Unoeuro og bed dem rulle en backup på, så du får adgangen.

Jeg har flyttet rigtig mange sites via Duplicator.

Skal du bruge mere hjælp hertil, så bare skriv tilbage :-)
Avatar billede jk45 Forsker
14. februar 2018 - 14:24 #2
Du skal også rette i mysql databasen. Den indeholder også domæne navnet
Avatar billede ask Praktikant
14. februar 2018 - 14:25 #3
Hej stjans.
Tusind tak for dit svar, det lyder meget lettere end det jeg har haft gang I.
Nu har jeg kontaktet unoeuro, og de giver dette svar:

Det vil kræve at du opgraderer denne til webhotel og så skal en tekniker genskabe data manuelt. Da opgaven kræver, at en af vores teknikere skal ind på serveren manuelt og genskabe data, så medfører det et gebyr.

Vil dette være løsningen?
(Jeg er blevet meget forvirret I løbet af dagen og ved ikke helt hvad jeg skal gøre mere :) )
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 14:34 #4
Det lyder lidt søgt at de ikke kan lægge en backup på uden beregning. De skal da ikke ind via tekniker og genskabe manuelt  - det er et tryk på en knap..

Kan du slet ikke tilgå det gamle domæne - eller rette tilbage via deres UnoEuros kontrolpanel ?.
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 14:38 #5
Jeg går ud fra, at du ikke selv har en backup liggende ? ( Det har du nok fremover :-) ) ?.

Ellers rigtigt hvad jk skriver; du skal også rette i MYSQL.
Avatar billede ask Praktikant
14. februar 2018 - 14:39 #6
Det synes jeg også lidt.

Jeg tror måske hele fejlen ligger I at når jeg har forsøgt at ændre domænet har den byttet www.hjemmeside.com (hjemmeside) om med www.hjemmeside.dk (DNS).

Jeg har hvertfald to ikoner der viser et hus (Hvilket jeg går ud fra er hjemmesiden), som henviser til hjemmeside.dk, mens jeg har to DNS er henviser til hjemmeside.com.

Jeg har ingen adgang til den gamle side overhovedet, eller ingen adgang til nogen side overhovedet, jeg får fejlmeddelsen at der ikke er noget kontakt til serveren.
Avatar billede ask Praktikant
14. februar 2018 - 14:41 #7
Jeg har en backup af alle filerne og database liggende.
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 14:52 #8
Kan du tilgå via FTP ?
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 14:52 #9
Den gamle side - .com adressen ?
Avatar billede ask Praktikant
14. februar 2018 - 14:56 #10
Nej desværre.
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 14:58 #11
Æv.

Jeg tror vi skal have en mere på, der kan guide dig i at rette i MYSQL.
Avatar billede ask Praktikant
14. februar 2018 - 15:01 #12
Tak for din hjælp hvertfald :)

Min sql er ændret til .dk siden, og filerne er lagt ind.
Kan det være der er noget vente tid på før opdateringen sker eller?
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 15:12 #13
Nej  - det mener jeg bestemt ikke.

DNS er også rettet ?
Avatar billede ask Praktikant
14. februar 2018 - 15:15 #14
Det er der jeg tror hele problemet er, at DNS'en bare er blevet byttet rundt. Men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal rette DNS'en.
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 15:39 #15
Det kan du rette på DK hostmaster - her: https://www.dk-hostmaster.dk/da/velkommen-til-dk-hostmaster
Avatar billede jk45 Forsker
14. februar 2018 - 17:11 #16
det burde være lige til jeg har gjort det med flytning mellem 2 dk domæner for nyelig men det krævede at man via phpmysql på det nye domæne gik ind i mysql database og derinde rettede domænenavnet også. Det er altså ikke nok at rette i config filen
Avatar billede jk45 Forsker
14. februar 2018 - 17:12 #17
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
15. februar 2018 - 06:43 #18
Prøv lige at tage et tjek på din wp-confiq fil, peger den på den rigtige database og med det rigtige brugenavn og password??

Du kan tilgå den fra UnoEuros kontrolpanel, hvis du ikke kan få FTP adgangen til, at virke!
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
01. marts 2018 - 09:38 #19
Vedrørende databasen, så vil Duplicator selv overskrive den gamle, så det kræver ikke nogle "armsving" der.
Se evt. nærmere om brugen af Duplicator her https://a3-seo.dk/backup-kopiering-cloning-wordpress/