Avatar billede Driton Seniormester
15. februar 2018 - 21:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Programmering af mailsystem

Er der nogle der kender et godt eksempel, hvor jeg kan se hvordan man bygger sin egen mail system, hvor man f.eks kan hente ned sine mails fra unoeuro og læse dem på sin side?
Avatar billede posten Ekspert
16. februar 2018 - 05:42 #1
du kan bru`ge thunderbird fra mozilla : https://mozilla-thunderbird.da.softonic.com/download
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. februar 2018 - 09:13 #2
Avatar billede Driton Seniormester
16. februar 2018 - 09:15 #3
Er det gratis?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. februar 2018 - 09:49 #4
License
MimeKit is open source under the MIT license and is free for commercial use.
Avatar billede posten Ekspert
16. februar 2018 - 14:53 #5
ja da ellers havde jeg skrevet den pris det ville koste
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. februar 2018 - 15:08 #6
posten: Prøv nu lige at læs spørgsmålet. Spørger spørger jo ikke til thunderbird, men hvordan man koder en mailklient. Dine svar er jo helt væk...
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2018 - 17:09 #7
>jakobdo - jf https://da.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Thunderbird man kan gafle kildekoden og gøre med den, stort set, hvad man vil - fx lave sin egen, bedre version. Som eksempel er det glimrende, måske det bedste.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2018 - 02:13 #8
Udfra spoergsmaalets formulering "og læse dem på sin side"  og kategorien, saa maa vi antage at det skal vaere en ASP.NET/C# web app.

Jeg kan naeppe tro at en C/C++ desktop app er et godt eksempel for dette.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2018 - 02:20 #9
Der er masser af open source webmail applikationer i PHP, enkelte i Python pg Java, men jeg kender ingen i ASP.NET.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2018 - 02:23 #10
Mit forslag vil vaere at lave det fra bunden af:
* persistering af preferencer og lignende i database DLL
* POP3 plugin DLL
* IMAP4 plugin DLL
* core logic DLL
* ASP.NET MVC frontend

Det meste af UI og logik er ret aabenlys, da man har ret praecise forventninger til en webmail.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2018 - 06:42 #11
+
* SMTP plugin DLL
Avatar billede Driton Seniormester
17. februar 2018 - 10:28 #12
@jakobdo Mailkit/mimekit fungere som en skat.

Til jer andre: Det var mere kodning eller en løsning til asp.net som jeg søgte som arne også pointerede :)

Men jeg har fundet min løsning, så jeg takker endnu engang. Der er intet som eksperten til at finde sine svar. Nogle gange bedre end stackoverflow. Fordi vi har Arne og blandt andet nogle andre gode såsom i denne omgang @jakobdo