Avatar billede tvilling53 Seniormester
20. februar 2018 - 13:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Captcha virker ikke på webserver..

Hej, jeg har et PHPscript som er et captcha der virker uden problemer på localhost, men når det oploades til one.com virker det ikke.
Scriptet kan ses https://pastebin.com/KVRZyHTR. Som jeg ser det er det uden tvivl linie 40 der skal redigeres men til hvad..
VH Thomas V
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2018 - 13:59 #1
link virker ikke
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2018 - 14:00 #2
Du bliver nok nöd til at uploade en mappe med fonts til serveren og pege den sti til mappen du uploader.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2018 - 14:03 #3
Ved faktisk ikke om man kan bruge google fonts, men du kan pröve.

https://fonts.google.com/
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2018 - 14:07 #4
#1
Fjern punktummet.

Du kan i hvert fald ikke bruge en windows url. Tvivler på at de körer med windows som server.

Linux kan se ud som noget á la dette:
/usr/share/fonts
men ved ikke om du har rettigheder.
Avatar billede tvilling53 Seniormester
20. februar 2018 - 14:09 #5
Ok, hvis link ikke virker så er koden her:
<?php
session_start();
header("Content-type: image/jpeg");
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");
header("Pragma: no-cache");

$skrifttyper[] = "Arial.ttf";
$skrifttyper[] = "Tahoma.ttf";
$skrifttyper[] = "Impact.ttf";
$skrifttyper[] = "Verdana.ttf";
$skrifttyper[] = "Georgia.ttf";

$width=250;
$height=60;

$image = imagecreatetruecolor($width,$height);//Danner billedet

$y=0;$x=0;
for($i=0;$i<($width*$height);$i++)
{  $color = imagecolorallocate($image, mt_rand(155, 255), mt_rand(155, 255), mt_rand(155, 255));
    imagesetpixel($image, ($x - 1), $y, $color);
    $x += 1;
    if($x >= $width)
    {  $y += 1;
        $x = 1;
    }
$input='';
$tegn = "123456789ABCDEFGHJKLMNPQRSTUVWXYZabcdefghijkmnpqrstuvwxyz";
for($i=0;$i<6;$i++)
{  $input.=substr($tegn, mt_rand(0, (strlen($tegn) - 1)), 1);
}

$_SESSION['security_code'] = $input;
$x = mt_rand(5, 35);//Startpunkt 10,$height
$y = mt_rand(35, 50);//Startpunkt 35,50

for($i=0;$i<strlen($input);$i++)
{  $color = imagecolorallocate($image, mt_rand(0, 155), mt_rand(0, 155), mt_rand(0, 155));
    $font = "C:/Windows/Fonts/".$skrifttyper[mt_rand(0, (count($skrifttyper) - 1))];
    imagettftext($image, mt_rand(25, 30), mt_rand(-10, 10), $x, $y, $color, $font, substr($input, $i, 1));
    $x += mt_rand(25, 40);
    $y += mt_rand(-5, 5);
}

for($i=0;$i<mt_rand(4, 6);$i++)
{  $color = imagecolorallocate($image, mt_rand(0, $width), mt_rand(0, $width), mt_rand(0, $width));
    if(mt_rand(0, 2) == 1)
    {  imageellipse($image, mt_rand(50,150), mt_rand(10, 50), mt_rand(10, $height), mt_rand(10, $height),$color);
    }
    else
    {  imageline($image, mt_rand(0, 50), mt_rand(0, $height), mt_rand(100, $width), mt_rand(0, $height), $color);
    }
for($i=0;$i<mt_rand(250, 500);$i++)
{  $color = imagecolorallocate($image, mt_rand(0, 255), mt_rand(0, 255), mt_rand(0, 255));
    imagesetpixel($image, mt_rand(0, $width), mt_rand(0, $height), $color);
}

imagejpeg($image);
ImageDestroy($image);
?>
Avatar billede tvilling53 Seniormester
20. februar 2018 - 14:12 #6
#2
hvor kan fonts hentes på lovlig vis og oploades og skal de ligge i mappe for sig selv eller
Thomas V
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2018 - 14:21 #7
Ved ikke om det er lovligt, men du kan jo tage dem fra din egen pc (den sti urlen peger på i dit script). Du behöver jo ikke tage alle sammen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2018 - 14:22 #8
Og du kan lägge dem hvor du vil, bare stien i dit script peger på den. Men det er nok mest overskueligt at have dem i en mappe for sig selv.
Avatar billede tvilling53 Seniormester
20. februar 2018 - 14:23 #9
# hvordan gøres det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2018 - 14:26 #10
Lav en mappe via ftp (eller hvis du har et eller andet cms på one.com til at håndtere det) og upload fonts fra C:/windows/fonts til den mappe på serveren.
Avatar billede tvilling53 Seniormester
20. februar 2018 - 17:30 #11
Hej jeg takker for hjælpen.
VH Thomas V