Avatar billede CamillaJensen95 Juniormester
23. februar 2018 - 13:02 Der er 7 kommentarer

Hviser funktionen på Mac i Excel 2016 virker ikke!!?

Hej 🙂 Jeg har en mac og skal bruge Excel til eksamen. Men min Hviser funktion fungere ikke. Min venindes funktion virker heller ikke og det er også en mac med version 2016. 🙂 PS det virker for dem som har windows og ikke mac! Jeg har fået tilsendt en fil fra en veninde hvor hun har skrevet formelen med hviser men ved min står der istedet for hviser --> =_xlfn.IFS
Men det er den danske version jeg arbejder i! håber i kan hjælpe for der er ingen der ved noget om det har snakket med microsoft i 1,5 time og de kan ikke hjælpe mig! :)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. februar 2018 - 13:55 #1
The IFS function checks whether one or more conditions are met and returns a value that corresponds to the first TRUE condition. IFS can take the place of multiple nested IF statements, and is much easier to read with multiple conditions.

Note: This feature is only available if you have an Office 365 subscription. If you are an Office 365 subscriber, make sure you have the latest version of Office.
----------------------------

Se de to sidste linjer.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. februar 2018 - 14:18 #2
En HVISER-formel vil i øvrigt altid kunne erstattes af en HVIS-formel.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2018 - 15:53 #3
tænk sig man skal købe hele officepakken for at få en hviser formel ?

åbenbart virker det jo ikke.
så hvad med at prøve at bruge open office: calc ?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. februar 2018 - 16:17 #4
Men der er ingen tvingende grund overhovedet til at have en HVISER-funktion.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2018 - 16:18 #5
er skolen tilmeldt? https://products.office.com/da-dk/student/office-in-education
skulle kunne hentes gratis, og så kører det.
Avatar billede CamillaJensen95 Juniormester
23. februar 2018 - 18:52 #6
Skolen er tilmeldt men den virker stadig ikke :-)
Jeg er nødtil at have aviser funktionen når jeg arbejder sammen med nogle der anvender den for ellers går der ged i det når jeg åbner dokumentet :-)
Hvad er open office: calc?? :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2018 - 19:04 #7
og du er logget på med en skole-email-adresse? Hvis det, så skriv til microsoft selv - de har ged i den.