Avatar billede bzaz Novice
25. februar 2018 - 17:02 Der er 15 kommentarer

Windows Server 2016 WDS automatisk installation

Hej,

Jeg prøver via vores Windows Server 2016 at opsætte WDS til at automatisk a køre installation af Windows 10 home til vores brugere.
Men får fejl, og kan ikke finde ud af hvor det går galt.

Min xml fil.

--------------------------------------------------------------------------------------------

<unattend xmlns="urn:schemas-microsoft-com:unattend">
<settings pass="specialize">
      <component name="Microsoft-Windows-Setup" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <WindowsDeploymentServices>
                      <Login>
                      <Credentials>
                              <Username>pxe</Username>
                          <Password>3009</Password>
                          </Credentials>
                      </Login>
                  <ImageSelection>
                          <InstallImage>
                            <ImageName>Windows 10 Home</ImageName>
                          <ImageGroup>Windows</ImageGroup>
                              <Filename>install.wim</Filename>
                          </InstallImage>
                        <InstallTo>
                              <DiskID>0</DiskID>
                              <PartitionID>1</PartitionID>
                        </InstallTo>
                  </ImageSelection>
            </WindowsDeploymentServices>
            <DiskConfiguration>
                  <Disk>
                        <DiskID>0</DiskID>
                        <WillWipeDisk>false</WillWipeDisk>
                        <ModifyPartitions>
                              <ModifyPartition>
                                    <Order>1</Order>
                                    <PartitionID>1</PartitionID>
                                    <Letter>C</Letter>
                                    <Label>Windows</Label>
                                    <Format>NTFS</Format>
                                    <Active>true</Active>
                                    <Extend>false</Extend>
                              </ModifyPartition>
                        </ModifyPartitions>
                  </Disk>
            </DiskConfiguration>
      </component>
      <component name="Microsoft-Windows-International-Core-WinPE" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <SetupUILanguage>
                  <UILanguage>da-DK</UILanguage>
            </SetupUILanguage>
            <UILanguage>da-DK</UILanguage>
      </component>
</settings>
<settings pass="specialize">
      <component name="Microsoft-Windows-UnattendedJoin" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <Identification>
                  <UnsecureJoin>true</UnsecureJoin>
            </Identification>
      </component>
      <component name="Microsoft-Windows-Shell-Setup" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <ComputerName>computer</ComputerName>
      </component>
      <component name="Microsoft-Windows-TerminalServices-RDP-WinStationExtensions" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <SecurityLayer>2</SecurityLayer>
            <UserAuthentication>2</UserAuthentication>
      </component>
      <component name="Microsoft-Windows-TerminalServices-LocalSessionManager" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <fDenyTSConnections>false</fDenyTSConnections>
      </component>
</settings>
<settings pass="oobeSystem">
      <component name="Microsoft-Windows-Shell-Setup" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <OOBE>
                  <HideEULAPage>true</HideEULAPage>
                  <NetworkLocation>Private</NetworkLocation>
                  <ProtectYourPC>1</ProtectYourPC>
                  <SkipMachineOOBE>true</SkipMachineOOBE>
                  <SkipUserOOBE>true</SkipUserOOBE>
            </OOBE>
            <UserAccounts>
                  <LocalAccounts>
                        <LocalAccount>
                              <Password>
                                    <Value></Value>
                                    <PlainText>true</PlainText>
                              </Password>
                              <Description>Min konto</Description>
                              <DisplayName>Bruger</DisplayName>
                              <Group>Administrators;Power Users</Group>
                              <Name>Bruger</Name>
                        </LocalAccount>
                  </LocalAccounts>
            </UserAccounts>
      </component>
</settings>
</unattend>
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 00:07 #1
på din windows wds server har du boot fil og install win fil kan din client se din pxe server og får den ip oiver din lan
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 08:19 #2
hvad er fejlen, og hvornår får du den?
Avatar billede bzaz Novice
26. februar 2018 - 09:58 #3
fejlen opstår kun når jeg prøver at bruge .xml filen for automatisk installation.
Kan sagtens boote og installere manuelt, men ikke hvis det skal gøres automatisk.
Skal lige siges install.wim og boot.wim er udpakket fra en windows 10 iso, hvis det har nogen betydning.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 11:25 #4
automatisk installation. via wds hmmm mener du ikke MDT der er en XML fil som køre
Avatar billede bzaz Novice
26. februar 2018 - 11:35 #5
Nej, mener wds.
Den kan godt boote op på imaget via en pxe klient, men xml filen reagere den ikke på.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 11:43 #6
send lige et billede https://da.imgbb.com/
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 14:06 #7
så vidt jeg kan se prøver du at domænjoine maskinen...det kan da ikke lade sig gøre hvis det er en win 10 home?
desuden ved jeg ikke om du må installere på en disk som du har partitioneret med ikke wiped først.
jeg ville prøve at fjerne din domænejoin

(<component name="Microsoft-Windows-UnattendedJoin" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <Identification>
                  <UnsecureJoin>true</UnsecureJoin>
            </Identification>
      </component>
)
og hvis det stadigvæk ikke virker, prøv at wipe disken

<WillWipeDisk>false</WillWipeDisk>  --> <WillWipeDisk>true</WillWipeDisk>
Avatar billede bzaz Novice
26. februar 2018 - 14:37 #8
kan man ikke gøre sådan at den automatisk logger på, når den booter op og skal til at installere?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 15:39 #9
hvor skal den logge på? Når du har installeret, eller når du skal boote på WDS?
Avatar billede bzaz Novice
26. februar 2018 - 15:52 #10
når den skal boote fra WDS.
Efter den har installeret og skal til at klargøre, får jeg denne fejl medd:

https://ibb.co/epwt5x
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 15:59 #11
Dette billede siger, at du har en fejl i din svarfil i denne område:
<settings pass="specialize">
      <component name="Microsoft-Windows-UnattendedJoin" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <Identification>
                  <UnsecureJoin>true</UnsecureJoin>
            </Identification>
      </component>
      <component name="Microsoft-Windows-Shell-Setup" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <ComputerName>computer</ComputerName>
      </component>
      <component name="Microsoft-Windows-TerminalServices-RDP-WinStationExtensions" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <SecurityLayer>2</SecurityLayer>
            <UserAuthentication>2</UserAuthentication>
      </component>
      <component name="Microsoft-Windows-TerminalServices-LocalSessionManager" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="amd64">
            <fDenyTSConnections>false</fDenyTSConnections>
      </component>
</settings>

det er der hvor bla. din domænejoin ligger (som jo ikke virker på en Win10 Home)
Avatar billede bzaz Novice
26. februar 2018 - 16:05 #12
har lavet om i den, så den ser sådan her ud.
sakl arkitektur være x64 eller amd64, det er på uefi?

<unattend xmlns="urn:schemas-microsoft-com:unattend">
<settings pass="specialize">
      <component name="Microsoft-Windows-Shell-Setup" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="x64">
            <ComputerName>computer</ComputerName>
      </component>
      <component name="Microsoft-Windows-TerminalServices-RDP-WinStationExtensions" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="x64">
            <SecurityLayer>2</SecurityLayer>
            <UserAuthentication>2</UserAuthentication>
      </component>
      <component name="Microsoft-Windows-TerminalServices-LocalSessionManager" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="x64">
            <fDenyTSConnections>false</fDenyTSConnections>
      </component>
</settings>
<settings pass="oobeSystem">
      <component name="Microsoft-Windows-Shell-Setup" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" processorArchitecture="x64">
            <OOBE>
                  <HideEULAPage>true</HideEULAPage>
                  <NetworkLocation>Work</NetworkLocation>
                  <ProtectYourPC>1</ProtectYourPC>
                  <SkipMachineOOBE>true</SkipMachineOOBE>
                  <SkipUserOOBE>true</SkipUserOOBE>
            </OOBE>
            <UserAccounts>
                  <LocalAccounts>
                        <LocalAccount>
                              <Password>
                                    <Value>1234</Value>
                                    <PlainText>true</PlainText>
                              </Password>
                              <Description>Min konto</Description>
                              <DisplayName>Bruger</DisplayName>
                              <Group>Administrators;Power Users</Group>
                              <Name>Bruger</Name>
                        </LocalAccount>
                  </LocalAccounts>
            </UserAccounts>
      </component>
</settings>
</unattend>
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 18:08 #13
arkitektur skal være amd64...hvis din Windows-version er x64
skriver du xml-filen i "hånden" eller bruger du gui'en til den?
(hvis du downloader Windows ADK er der et tool til at lave disse xml-filer)
Avatar billede bzaz Novice
26. februar 2018 - 18:59 #14
har brugt lidt guides fra nettet og rettet den lidt til.
hvis jeg bruger Windows ADK, så skal min boot fil vel også være WindowsPE som jeg opretter der?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2018 - 09:54 #15
ja - du booter med WinPE (WINdows Preinstallation Environment) - og igennem ADK installerer du "Windows System image Manager" - hvor du indlæser din install.wim-fil, og så kan se hvad du kan bruge dér - det er en GUI som hjælper med at bygge unattend.xml-filen