Avatar billede mvsmads Juniormester
26. februar 2018 - 14:41 Der er 4 kommentarer

Lyd skratter på stationær computer

Hej

Jeg vidste ikke lige, hvad kategori mit problem hører under, men ikke desto mindre, så håber jeg på at kunne få hjælp.

Jeg har en stationær computer, som ikke selv kan afspille lyd, derfor har jeg to logitech højtalere, og ellers kan min skærm også afspille lidt lyd af lav kvalitet.

Mit problem er, at min computer skratter lidt når den afspiller lyd. Uanset om det er musik, en video på youtube, eller noget helt tredje, så kommer der ca. hvert 10ende sekund lidt skrat på lyden. Det er ikke helt vildt meget, men det er stadig nok til jeg får lyst til at rive håret af mig selv.

Den helt store gåde for mig kommer så, når det IKKE er højtalernes skyld. De afspiller helt fint fra min mobil. Har også prøvet at tilslutte min anden mobile højtaler via aux til computeren, og den skratter også, og ligeså spiller den også helt fint via både aux og bluetooth fra min mobil. Jeg har været inde og kigge på lyddrivere, og den siger at alle drivere er fuldt opdateret. Jeg har også prøvet lige at rense systemet via ccleaner, men intet af det har hjulpet endnu.

Jeg håber på, at der er nogen, der kan hjælpe mig!
Avatar billede martens Guru
26. februar 2018 - 15:36 #1
Jeg tror simpelthen du skal overveje at undersøge jackstikket i din computer.. kan sagtens være lidt skidt ( støv, nikotin etc.) der skaber den dårlige forbindelse ...
Avatar billede mvsmads Juniormester
26. februar 2018 - 15:39 #2
#1 ja det glemte jeg at skrive - jeg har forsøgt mig med en tandstik at rense ud dernede, men det ikke var til at få fat i hverken støv eller skidt.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2018 - 15:45 #3
har du prøvet at skifte kablet?
Ellers kan du måske prøve at rense udgangen med en vatpind
Avatar billede mvsmads Juniormester
26. februar 2018 - 15:56 #4
#3 det kan ikke være et kabels skyld, for mine logitech højtalere har deres eget kabel, og min anden højtaler har jeg et aux-stik der fulgte med dertil, og det skratter uanset hvilke af de to.

Kan dog være det er nemmere at rense udgangen med vatpind, det prøver jeg