Avatar billede GitteDK Novice
06. marts 2018 - 12:16 Der er 7 kommentarer

Hvordan laver jeg et simpelt sammenligningsfeed?

Hej alle,

Jeg har lavet denne hjemmeside, og bruger et feed som en leverandør tilbyder. Feedet kan ses her: http://nyt-laan.dk/.

Siden er lavet i Wordpress, og jeg har søgt vidt og bredt, men kan ikke finde noget ordentligt. Jeg vil gerne have noget lignende, men hvor selv har mulighed for at ændre i selve feedet. Altså ændre tekst, logoer osv. Det kan jeg ikke her, da det laves i iframe, på leverandørens hjemmeside.

Er det muligt at få lavet et custom wordpress plugin, og ved i hvad sådan noget evt koster?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. marts 2018 - 12:27 #1
Kan du ikke spørge din leverandør, om de ikke tilbyder er rss, json, xml eller noget helt andet format ?
Avatar billede GitteDK Novice
06. marts 2018 - 13:00 #2
Hej Jakob,

Jeg har hørt dem, og de er ikke interesserede i at dele noget. Det er selvfølgelig fordi at de tjener penge ved mine henvisninger :-) Og derfor vil de ikke have andre leverandøreres produkter i feedet.

Og det er selvfølgelig også derfor at jeg gerne vil have mit eget feed. Så jeg helt selv kan skifte indholdet :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. marts 2018 - 13:13 #3
Hvad får du fra dem i dag ?
Er det et link du loader eller hvordan ?
Du kan jo parse de data du får fra dem, men spørgsmålet er om du må det.
Du har vel lavet en aftale med dem om at låne deres data og der er vel nogle vilkår der skal følges, tænker jeg.
Avatar billede GitteDK Novice
06. marts 2018 - 17:25 #4
Feedet er iframe. Så det hele ligger hos dem. Derfor jeg ikke kan ændre i det.
Det er derfor jeg gerne vil have lavet mig eget feed. I samme stil, men hvor jeg bare selv kan sætte data/tekst ind. Hvis det giver mening?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. marts 2018 - 17:38 #5
Og så er det som jeg siger, du skal loade iframe og parse de data du ønsker.
Det har den fordel du kan få output ligesom du vil.
Det har den fordel, at ændrer afsender en smule i formattet, så kan du risikere din kode ikke længere virker.
Avatar billede GitteDK Novice
06. marts 2018 - 21:43 #6
Så har jeg ikke forklaret mig godt nok. Som det er nu, så logger jeg ind på deres site, og så er der en drag/drop menu hvor jeg vælger hvad der skal være i feedet. Så får jeg en linje kode som jeg sætter ind på mit site. Der er ingen mulighed for at ændre indholdet i feedet. Derfor jeg gerne vil have lavet mit eget.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. marts 2018 - 07:19 #7
Jeg sidder jo bare og gætter. Så jeg aner jo ikke hvad feed du har.
Men jeg vil nu stadig mene.
Det link du får, det burde du kunne "loade" i php, ændre data og så printe det på den måde som du ønsker, altså hvis du er dygtig nok og rent faktisk må for din leverandør.