Avatar billede Eren Öztürk Novice
07. marts 2018 - 22:33 Der er 8 kommentarer

Min computer virker ikke Der er blå skærm ved Genstart 24/ 7

Efter jeg factory reset min computer bliver ved med at genstarte år inden den  Og så siger jeg lige en blå skærm der står på den blå skærm ikke slukke for computeren der står 64% og den bliver ved med at genstarte Can I please Hjælp mig Jeg vil gerne spille med mine venner
Avatar billede kurtba Ekspert
07. marts 2018 - 22:49 #1
Hvis den har gjort det i flere timer uden at komme videre fra de 64%, så prøv en ny factory reset og se, om den så kan komme videre.
Avatar billede INK Ekspert
08. marts 2018 - 07:35 #2
Hvis du kører Windows 10, så ville jeg reinstallere med en usb i stedet for.
Avatar billede Eren Öztürk Novice
08. marts 2018 - 08:39 #3
Tak for jeres hjælp -Ink . men der er et problem jeg ved ik hvordan, Jeg ville bare Nulstille den som alle andre gøre. fordi jeg havde så meget lort/virus på den.

Kan i evt. skrive hvordan jeg skal gøre..? Og hvordan skal jeg reinstallere den med en USB ?. Hvordan en Usb ? En normal usb uden noget i
===== ================== =============================

kurtba- Ved ik hvordan jeg skal lave en ny factory reset. Da jeg slet ikke kan komme med videre ind på skrivebordet. Den genstarter og kommer ind på blå skærm hvor man lige når at se i 1sekund, at der står 64% Please hjælp mig...

Hvilke slags pc det er--  https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/LE90H7000CMW/lenovo-legion-y520-tower-stationar-gaming-computer
Avatar billede INK Ekspert
08. marts 2018 - 10:02 #4
Du følger anvisningen på denne side:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Under næste start trykker du på F2 eller F12 eller??? og vælger så usb som opstart.
Avatar billede Eren Öztürk Novice
08. marts 2018 - 10:40 #5
Jamen hvad for en slags USB ?
Avatar billede Eren Öztürk Novice
08. marts 2018 - 10:46 #6
Og kan ikke komme ind på skrivebordet som jeg plejer ku. Jeg tæner pcen. også står forbedrer automatiskstart også kommer jeg ind på en blå skærm hvor der så står at den er nået 64%  ikke sluk for denne pc! den slukke ad sig selv altså genstart..

Kan slet ikke komme ind på skrivebordet
Avatar billede INK Ekspert
08. marts 2018 - 11:05 #7
Som anført i #4 skal du på en anden pc lave et usb stik med den version af Windows 10, som du kører.

Dette usb stik skal ifølge Microsoft være på mindst 8 GB (nogle rapporterer her på Eksperten at 4 GB er nok, men ...).

Følg omhyggeligt anvisningen på linket #4.

Du sætter usb i din egen maskine og booter mens du holder F2, F12 eller en anden F-knap nede. Så vil du kunne vælge at starte på usb stikket. F-knappen afhænger af hvilken pc du har.

Skærmbillederne vil lede dig igennem. (Du skal ikke starte den gamle Windows og ind på skrivebordet!)
Avatar billede kurtba Ekspert
09. marts 2018 - 01:10 #8
På Lenovo pc.er plejer der at være en skjult recovery partition, hvorfra man kan lave en factory default installation, hvilket er den letteste måde at genskabe pc.en på, som den var ved modtagelsen.
På de Lenovo'er som jeg umiddelbart kan huske at have gjort det på, har jeg kunnet komme ind på partitionen ved at trykke på F11 umiddelbart efter, at pc.en er startet. Tryk gerne gentagne gange. Når den så dukker frem, skal man blot følge vejledningen.
Jeg kender ikke din pc, så om de har ændret noget, ved jeg ikke. Men der må du evt. prøve at læse din brugervejledning til pc.en, hvor det plejer at stå, hvordan man gør, og hvilken tast man evt. skal trykke på.
Mange gange er pc.en også lavet således, at der allerede under opstart står, hvilken tast man skal trykke på. Står typisk nederst på skærmen lige efter, at man har startet pc.en. Man skal så trykke på rette knap inden den går i gang med at indlæse den eksisterende windows. Hvis først den eksisterende er begyndt at læse ind, er det for sent, og den vil ikke reagere, selv om man trykker på den rette tast.
Der vil typisk stå noget i retning af F2 for bios, F11 for recovery, eller noget der ligner. Det kan være andre taster end de nævnte, men det vil så stå på skærmen.