Avatar billede Hjælpmignubare Praktikant
10. marts 2018 - 13:15 Der er 2 kommentarer

Min macbook pro vil ikke starte

Hej... jeg har en meget gammel macbook pro, jeg kan ikke lige huske hvilke årstal den kommer fra men min macbook har været langsom de sidst to dage da jeg skulle til at åbne den så gik der meget langtid min skærm bliver hvid og der popper en mappe frem med et spørgsmålstegn frem håber i kan hjælpe mig... hvis jeg skal kunne få den lavet er det så muligt at mine ting bliver slettet. Håber i vil svarer mig så hurtigts muligt
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. marts 2018 - 13:21 #1
Mappen med spørgsmålstegnet mener jeg kan skyldes:
Den kan ikke finde din harddisk.
eller den kan ikke finde operativsystemet på din harddisk.
Du har disse muligheder under opstart af din mac:

https://support.apple.com/da-dk/HT201255

Hvis du holder D nede mens du starter, så vil den lave et tjek af dit system.
Hvis du er "ligeglad" med dine data, kan du forsøge med en gendannelse / reinstall af OSX.
Avatar billede Hjælpmignubare Praktikant
10. marts 2018 - 15:51 #2
Jeg har holdt d nede min skærm er blevet blå og spørg mig nu om allemullige spørgsmål tror du ikke mine ting bliver slettet