Avatar billede HBN Novice
16. marts 2018 - 12:16 Der er 7 kommentarer

Min eksterne hard disk genkendes ikke efter opdatering

Hej

Efter opdatering af min Macbook Air til High Sierra 10.13.3 kan jeg ikke længere
"se" min eksterne Intenso hard disk, som jeg har brugt til at tage jævnlige back-ups via Time Machine.
Er der nogen der har en god ide til en løsning?
mvh

HBN
Avatar billede puren Ekspert
16. marts 2018 - 14:48 #1
prøvet om du kan se den med en anden computer??
Avatar billede INK Ekspert
16. marts 2018 - 15:40 #2
Kan du heller ikke se den med diskværktøjet inkl. i MacOS?
Hvis du kan se den her kan du udføre en reparation (Førstehjælp).
Avatar billede HBN Novice
18. marts 2018 - 14:36 #3
Hej,
Jeg kan ikke se den under navnet Intenso - og jeg synes heller ikke, at jeg kan komme ind i den fil . Opdateringen må have ændret på formatteringen af filerne? I og for sig kan jeg sagtens slette de 3 back-ups der ligger på hard disken - forsåvidt jeg kan køre en ny - men skal jeg have omformatteret hard disken? Og det kan jo ligge lidt tungt, hvis ikke jeg kan se den på Macbook Air!
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2018 - 14:44 #4
Har du kikket med diskværktøj i hjælpeprogrammer?
Avatar billede HBN Novice
18. marts 2018 - 19:19 #5
Hej

Min Intenso 4 TB ses ikke længere på listen over eksterne diske når jeg går ind disk værktøj.
Avatar billede HBN Novice
20. marts 2018 - 14:26 #6
Kan jeg på nogen måde omformattere hard disken på Macbookèn - når jeg desværre IKKE kan se disken i hverken finder eller diskværktøj?
Jeg kanheller ikke se den på en windows PC, men det er vel på grund af Apple formatteringen
Avatar billede INK Ekspert
20. marts 2018 - 16:55 #7
Har du prøvet at slukke helt for din Mac og så tænde igen. Ikke genstart, men helt sluk.
Lad din Intenso være tilsluttet imens. Måske løser det problemet?