Avatar billede Peter Novice
17. marts 2018 - 19:50 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Nogen der vil hjælpe med at bygge en stationær.

Sagen er den at jeg ingen ide har om hvordan man selv bygger en.
Jeg har kigget på færdig bygget, men har fået at vide det er bedre og billigere at bygge en selv.
Jeg har et budget på 10000, regner ikke skærm eller andet med.
Mange tak til dem af jer der gerne vil hjælpe
-Peter
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2018 - 19:57 #1
prøv først at se denne danske video, hvordan man bygger en computer
https://www.youtube.com/watch?v=6bR8wlrYxAY

så taler vi om hvad du skal ha i den bagefter
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2018 - 20:04 #2
denne video er sikkert bedre
https://www.youtube.com/watch?v=Vg-SL18txCI
Avatar billede milter Ekspert
17. marts 2018 - 23:02 #3
Du skriver: "Sagen er den at jeg ingen ide har om hvordan man selv bygger en."

Med det i tankerne skal du lige tænke på, at hvis et eller andet i den hjemmebyggede computer ikke virker efter samlingen, så vil det koste dig omkring 500 kr. i timen til professionel hjælp til fejlsøgning -retning.  Hvis en færdigsamlet computer ikke virker, er det sælgerens ansvar. Hvis du er parat til at acceptere de betingelser, then go for it :-)

Samtidig skal du også være klar over, at hjemmebyggeri af computere som regel altid kun vil være en fordel, hvis du har meget specifikke krav til maskinen, f.eks. at der skal bruges de mest støjsvage komponenter hele vejen igennem.

Og så har du ikke skrevet noget som helst om, hvad computeren skal bruges til. Det er det allerførste spørgsmål, man skal stille sig selv, før man går i gang med et projekt som dit.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2018 - 09:09 #4
Vi skal starte med at vælge en cpu.. her er de nyeste, og som du kan se, passer de til bundkort med bestemte chipset

https://www.proshop.dk/CPU

hvad er dit budget ?