Avatar billede grzona Ekspert
18. marts 2018 - 04:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ekspoter mails

Hej Eksperten.

Jeg vil gerne opsige mit one.com email abboment.
Men hvor hulen kan jeg "grappe" alle mine email hos dèm
så de ikke går tabt? og føre ind i min nye udbyder af emal service?

jeg skifter grundet at spare. Det nye sted er hvor jeg allerede betaler
for mit internet - dansk kabel tv.

Men har sægt og sægt og KAN ikke finde nogen brugbar løsning på
at få alle mine mails fra one.com over på/ eller downloadet....

håber der sidder nogle nørder derude et sted:-)

venligst
peter andersen
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2018 - 06:49 #1
Har du prøvd Gmai nei ndet er sandt du bruker ikke Google Sorry.
Arne.
Avatar billede grzona Ekspert
18. marts 2018 - 07:05 #2
jeg har oprettet en Gmail - imod min vilje - Da jeg prøvede at downloade mine email fra one.com. Men heller ikke hèr kunne jeg downloade mine emails fra one.com. Dette MÅ da kunne være muligt.

venligst
peter andersen
Avatar billede posten Ekspert
18. marts 2018 - 07:08 #3
der tar du og ringer til dansk kabel tv de har et godt support team hverdage 9-20 lørdage dog 10-16 tlf.: 69121212 så forklarer de dig det hurtigt og forståeligt + de vil anbefalde dig fremad rettet at bruge tunderbird fra mozilla som jeg også bruger nu da den er god mod spam : https://download.mozilla.org/?product=thunderbird-59.0b2-SSL&os=win&lang=en-US
Avatar billede poko1 Ekspert
18. marts 2018 - 07:21 #4
Jeg syntes nu at du skal bruge et mailprogram i stedet for webmail, nu du har en udbyder med denne mulighed så har du altid en kopi af dine mails på din computer også hvis servicen stopper.
i øvrigt har du muligheden for at oprette denne parallelt til Windows mail!
https://ibb.co/gkqYvH
Avatar billede grzona Ekspert
18. marts 2018 - 07:49 #5
men jeg ville helst bruge en webmail i tilfældet af virus. Gider ikke at skulle hente mails ned på min computer, hvergang jeg åbner mails!!!!
Avatar billede poko1 Ekspert
18. marts 2018 - 09:15 #6
# 5 så ville jeg netop bruge Windows Mail Som jo i forvejen er en del af styresystemet.
Og der er ingen der kan overbevise mig om at der skulle være andre Webbaserede mail der skulle være bedre end et der er specielt udviklet sammen Windows styresystemet.
Avatar billede posten Ekspert
18. marts 2018 - 09:32 #7
#5 den du kalder windows mail er det den der er med i windows 10 ???
Avatar billede grzona Ekspert
18. marts 2018 - 09:38 #8
jeg har windows 7 pro og der er ingen eksport muligheder så vidt jeg kan se:-(
Avatar billede posten Ekspert
18. marts 2018 - 09:45 #9
eksport muligheder har du kun når du bruger mail programmer mener ikke du kan det fra en webmail vil stadig anbefalde du henter den der tunderbird hvor du får alle de mail's fra webmail når det så er gjort laver du en ny til din nye mail adr. for når du først har hentet dem er de på din pc dem på webmail forsvinder når din mailkonto bliver lukket
Avatar billede grzona Ekspert
18. marts 2018 - 09:49 #10
kan jeg så downloade alle mine mail til thunderbird?... hvis ja gider du så ikke smide et link hvordan man gør?
Avatar billede posten Ekspert
18. marts 2018 - 11:09 #11
det link lavede jeg i #3
Avatar billede grzona Ekspert
18. marts 2018 - 12:21 #12
Der stor for det første #5 og ikke #3 og ingen link :-(
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2018 - 13:43 #13
grzona.
Det er kanskje ikke rett og forfølge seg selv, men jeg starta med #1 og skrev  Google ja det er min nettleser jeg bruker bare den, og vi kan si på godt og vondt, mange er nok ikke enig i dette.

Nå blir det Microsoft- S til for alle penga da slipp du å tenke. Så fint da? Din nye nettkeser blir da Edge Gratulere 5% har den i dag? skal kverke Google ser du.

Nå har jeg Pro Win 10 slip og tenke Google overlever, trives godt med dette sliter ikke i hele tatt,  hvorfor ikke bruke det opplegget Windows har Windows mail?

Nei Takk der er flere andre alternativ her også se hva poko1 skriv treng ikke nevne alle dem, mange er helt ok bare et valg man gjør. Men fint du spør.

Nå har jeg brukt Gmail i minst 10 år den har fungert helt ok, hvorfor bytte da, har prøvd andre også, joda fint og sende Søppel fra. Yahoo tar imot med åpne armer.

Hente Mail ellers fra andre Eposter er utrolig enkelt, brukte Yahoo en stund nei Takk. Nå skal det nevnes at også Gmail har endret seg til en nyere og kjedeligere variant, da er det jeg + mange andre som ikke likte dette, protester så klart?

Så laster du ned den nye Varianten for deg ok, men det hadde det nok vert slutt for min del også. Og Løsning ble Old Compose..

Hva gjør man? Old Gompose for Gmail det er den eldre type og den har jeg brukt i flere år nå, en topp moderne Epost slik som folk bare elsker, sett opp mapper oppbevaring i skyen, prøv  men helt klart ditt valg, et flott ryddig system er dette, du kan jo ha 2 Email eks Yhaoo og sende all søppel ditt.  Yahoo liker søppel blir der fult så bare kvitter den seg med det.
Og har du mer en 100 mail ja da blir dem bare borte dem derfor yperlig som søppel mail. Da er boxen full.
Men du kan også Blokkere all søpla, prøv da ABP +  samt AdBlock og få et bedre liv på nettet, mulig det blir for kjedlig for deg men så stopp Adblock da. Enkelt det også.

Men ok det er nå min tanke da sier bare lykke til grzona.

Arne.
Avatar billede grzona Ekspert
16. juli 2018 - 08:44 #14
poko1  men jeg ønsker kun at bruge webmail da jeg på dèn måde ikke får virus ned på MIN computer hvis jeg klikker på en virus link. Eller er det helt misforstået?

Har aldrig haft et mailpogram på min computer. Hvad er fordelene med et mail pogram PÅ computeren i stedet for en webmail?