Avatar billede JohanG Praktikant
19. marts 2018 - 21:48 Der er 3 kommentarer

Prisvurdering af min "Gaming" computer

Godaften

Jeg overvejer stærkt at sælge min computer, da jeg gamer mere. Jeg er ikke så informeret om priser på ældre hardware, så jeg håber på, at i kan hjælpe mig.

Dette er de forskellige "components":
Kabinet
NZXT Phantom Sort
Bundkort:
MSI Z87-G45
CPU:
Intel i7-4770K, 4 x 3.50 Ghz (Turbo 3.90GHz)
CPU køler:
Antec KÜHLER H2O 620 Vandkøling
GPU:
2 x MSI GTX 760 TwinFrozr overclocked 2GD5 Gaming
RAM:
Corsair Vengeance 4x4 GB DDR3, 2133MHz
Harddrive:
SSD - Samsung 840 EVO Series 120GB

Den kostede 13.070 kr. for ny, men jeg købte den også af Shark Gaming, og jeg har stærk fornemmelse af, at de tager høje priser.

Tak på forhånd :)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 23:03 #1
ca 3500+, men kun fordi den har 2 gfx kort
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2018 - 23:03 #2
Den har sikkert været fin til prisen engang. Problemet er at komponenterne nu er 5 år gamle, hvilket er en evighed i gaming-termer, og en maskine med et enkelt GTX 1050 Ti vil nu slå den uden problemer, og have understøttelse for nyere features.

En spritny computer der slår den fås altså fra omkring 5000 i dag, så med en brugt og forældet maskine skal du nok ikke regne med at få mere end højst halvdelen af det, med mindre du kan finde en naiv person der ikke har forstand på det.
Avatar billede JohanG Praktikant
20. marts 2018 - 01:08 #3
Tusind tak for input :-)