Avatar billede Marian Alberg Praktikant
21. marts 2018 - 17:40 Der er 22 kommentarer

USA og krav

Skal en tur til New York og har i den forbindelse bestilt hotel. Hotellet har i deres reservation skrevet følgende til mig : For at benytte wi-fi skal du bruge et netkort eller en pc med USB-stik og ethernet-stik. Men jeg er en novice og forstår ikke hvad de skriver. Længere nede skriver de at der er fri wifi på hotellet. Jeg rejser med ipad og iPhone. Er der noget jeg skal købe inden jeg rejser eller er jeg nødt til at tage min pc med og skal jeg hertil købe noget. Håber at du har lyst og tid til at hjælpe og ikke helt dør af grin over min manglende viden.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2018 - 18:23 #1
de har måske ikke selv wifi - men du skal have en pc der koblet på deres net via lan-stik, og så skal den dele wifi videre til dine andre enheder. Hvis min udlægning er korrekt, så skal din pc have mulighed for wifi (for at du kan dele det med iDims), og du skal have lan-kabel med til den også, så du kan koble på hotellets net. Og husk endelig strømforsyninger til alle dimser - og elstik/konvertere til usa
Avatar billede Jhja Seniormester
21. marts 2018 - 19:05 #2
Du kan koble din Iphone og Ipad til deres wi-fi. Du behøver ikke at tage din PC med for det. Her er en beskrivelse af hvordan du kobler til wi-fi.
https://support.apple.com/en-us/HT202639
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2018 - 19:08 #3
#2: Men pointen er, at hvis de kræver man har en pc med ethernet-stik, så har de nok ikke wi-fi.

De må tage fejl på en af måderne. Enten kræver de ikke ethernet-stik eller også har de ikke wi-fi. Det er satsning at håbe det er det første der ikke passer.
Avatar billede Jhja Seniormester
21. marts 2018 - 19:12 #4
Hotellet bruger sansynligvis sikker netværk, dvs de har et password du skal bruge. Hvis du får problemer med at koble dig på er der sikkert en person/personale som vil hjælpe. Det er en enkel procedyre.
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2018 - 19:14 #5
#4: Ikke hvis de ikke har wi-fi.

Ignorerer du bare den del?
Avatar billede Jhja Seniormester
21. marts 2018 - 19:19 #6
Slater: jeg så ikke #3 før jeg postet #4.
Citat fra OP  "Længere nede skriver de at der er fri wifi på hotellet."
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2018 - 19:50 #7
#6: Ja, men som sagt må de jo tage fejl i en af tingene. De kan ikke både have wi-fi og kræve ethernet-stik. Jeg ved ikke hvilken af delene der er ukorrekt, så det er et gamble at gå ud fra de har wi-fi.
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2018 - 19:57 #8
Hvis Marian Alberg kunne give os et link til hotellet, ville det måske gøre det lettere at hjælpe :-)
Avatar billede Jhja Seniormester
21. marts 2018 - 20:04 #9
De har wi-fi, alle har det. De skriver jo bl.a. også "For at benytte wi-fi". Hvis de ikke har wi-fi ville de ikke skrive det.
Hvorfor "ethernet-stik" er nævnt ved jeg ikke uden at have set hvad de har skrevet i mailen.
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2018 - 20:12 #10
#9: Så de kunne ikke finde på at skrive de har wi-fi, hvis de ikke har det, men de kunne sagtens finde på at skrive de kræver ethernet, selvom de ikke gør?

Det giver da ingen mening.
Avatar billede Jhja Seniormester
21. marts 2018 - 20:16 #11
#10 De har wi-fi, det er nævnt to gange i mailen til Marian.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2018 - 20:23 #12
Alt andet lige - gratis wifi er pr definition usikkert.
Så medbring din pc, og lav via den dit eget lokale wifi (test det hjemmefra, så du ved det virker med dine enheder, og ssid/adgangskode er sat op) - så har du din egen firewall aktiveret, og andre fra hotellet er ikke på samme wifi som du.
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2018 - 20:24 #13
#11: Så det du siger er, at du er helt sikker på at de ikke kan tage fejl, selvom vi ved med sikkerhed at de har taget fejl?
Avatar billede Jhja Seniormester
21. marts 2018 - 20:35 #14
Slater: Jeg siger ingenting, gentager det som Marian referere fra hotellet. Jeg regner med de ved om de har wi-fi eller ikke. Og ud fra referatet har de wi-fi.
Det var det sidste fra mig. :)
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2018 - 20:47 #15
Og nu kunne det så være rigtigt, rigtigt fint, hvis Marian Alberg meldte sig ind i kampen :-)
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2018 - 20:57 #16
@Marian Alberg.

Som tidligere skrevet: Hvis du giver os et link til hotellet, bliver det meget lettere at hjælpe dig :-)
Avatar billede Jhja Seniormester
21. marts 2018 - 21:05 #17
Hotellet har wi-fi, ikke nødvending at vi ved hvilken hotel det er.
Tidligere i tråden er det beskrevet hvordan man kobler sig på wi-fi.
Sagen er løst efter min mening. :)
Avatar billede Jhja Seniormester
21. marts 2018 - 21:28 #19
Denne kæledyr venlig luksus hotel har gratis WiFi står der i denne beskrivelse.
https://www.booking.com/hotel/us/affinia-50.html

Så skal du bare følge denne beskrivelse for at koble dig på deres wi-fi:
https://support.apple.com/en-us/HT202639

Håber du får en god tur! ;)
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2018 - 21:41 #20
Og hvis man kigger på det herunder, så står der, at der er "Wi-Fi in all public spaces" og at der i  "Club Room", er mulighed for  " taking advantage of complimentary Wi-Fi".

Jeg tolker det til at betyde, at der ikke er Wi-Fi på værelserne.

https://goo.gl/beCMq7
Avatar billede Jhja Seniormester
21. marts 2018 - 21:47 #21
milter: jeg blev også lidt usikker, men efter lidt googling fandt jeg dette:

"Internet
Free! WiFi is available in all areas and is free of charge."
og det er jo det som er almindelig på de fleste hoteller

Hvis du scroller lidt nedover på denne siden finder du det:
https://www.booking.com/hotel/us/affinia-50.en-gb.html
Avatar billede Marian Alberg Praktikant
21. marts 2018 - 22:00 #22
Tusinde tak for alle jeres indlæg. Det var med til at gøre mig lidt klogere. Rigtig fod aften til jer alle