Avatar billede Daniel Wigh Manthai Praktikant
22. marts 2018 - 00:53 Der er 8 kommentarer

computeren slukker af sig selv

Har et "bæst" af en gamer pc, men den er begyndt at sluk af sig selv, og starter op igen lige efter. Den er et år gammel. Som om intet er hændt. Det startede for ca. en måned siden, hvor det skete hver 2-3 dag, men nu er det flere gange om dagen.
Kan sidde med wow, rust og ow oppe på samme tid, uden problemer og intet sker. Andre gange slukker den bare jeg bruger nettet.

Har prøvet at rense den, men intet hjælper. Er det måske bundkortet, og hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2018 - 07:01 #1
det er sandsynligvis varme.
hvad siger temperaturmåleren i bios ?

den må ikke ligge over 80 grader. den smelter processoren
Avatar billede puren Ekspert
22. marts 2018 - 09:46 #2
Varme er absolut en mulighed men tænker også at Windows har lavet ged i sig selv
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2018 - 10:47 #3
Min tanke faldt også på varme, som synderen.
En tur med trykluft kan ofte gøre underværker. Husk bare at blæserne ikke må komme op i forhøjeomdrejninger da lejerne derved kan tage skade.

https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/indvendig-pleje/trykluft-spray-400-ml-optimize/n1227191980/pn-519942106/
Avatar billede Daniel Wigh Manthai Praktikant
22. marts 2018 - 15:20 #4
Den kan ha været slukket en hel dag, være tændt i 20 min og så slukke. Andre gange kan jeg game i 10 timer uden der sker noget. Den har 5 blæsere indbygget + 2 i grafikkortet. Den er aldrig varm - hverken hvis jeg mærker, åbner eller kigger i det der program.
Læste noget om bundkort. kan man tjekke det på nogen måde
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2018 - 18:46 #5
du har ikke svaret på hvad temperaturen er ?
det skal du ku se inde i bios, eller med en software der passer til dit bundkort
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2018 - 19:10 #6
Du kan downloade gratisprogrammet Speccy, dette programmer viser en masse om temperaturen på de forskellige komponenter i computeren.

https://www.ccleaner.com/speccy/download

Jeg tænker stadig på om ikke der er tale om et problem med for høj temperatur!
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2018 - 19:14 #7
Her er et eksempel. Lige taget fra min egen stationære pc:

https://ibb.co/ncOnLH

Middeltemperaturen der viser 28 grader C.
Avatar billede KHN Guru
25. marts 2018 - 09:48 #8
Det kan også være din strømforsyning, der er ved at ryge sig en tur. Det var det i mit tilfælde da pc'en slukkede af sig selv. Så en udskiftning af din strømforsyning er måske løsningen.