Avatar billede plok Forsker
22. marts 2018 - 10:34 Der er 10 kommentarer

Tastatur kan ikke skrive hvidse tal og bogstaver?

Hej.

Min mor har trykket på et eller andet som gør at hun ikke kan skrive fx. tallet 2, 4, og 7, samt enkelte bogstaver?

Hun siger at det kom en fejlmeddelelse i WIN 10, at hun skulle stå træde taster til, men den har jeg prøvet at slå fra igen, uden held.

Har self. prøvet "FN + NmLOCK/SCRLK" og "Shift + SCRLK"

Nogen som kan hjælpe mig hehe?
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2018 - 11:23 #1
prøv at trykke et par gange på "ctrl" - i begge sidder af tastaturet - kunne tænkes at tasten bare sidder fast (har jeg oplevet før)
ellers:
hvad kommer i sted for tallene? hvilke bogstaver er det der ikke virker? Har du/hun prøvet at genstarte?
Avatar billede plok Forsker
22. marts 2018 - 12:24 #2
Det virke umiddelbart ikke?

Når hun trykker på "2-tallet" kommer der underlige bogstaver/tegn. Når hun prøver at skrive S D F, så kommer der ikke noget?
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. marts 2018 - 13:00 #3
Har du prøvet med et externt tastatur (usb)  ?
Avatar billede plok Forsker
22. marts 2018 - 13:56 #4
Nej ikke endnu. Det kan jeg lige prøve i aften. Men jeg tror at det er en indstilling da hun kom til at trykke på en masse da hun lagde et eller andet på tastaturet?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2018 - 14:13 #5
ellers prøv at skifte til us-layout - og efter genstart så tilbage til dansk.
tasterne sdf ? er den gået i gaming-opsætning til et spil?
Avatar billede plok Forsker
23. marts 2018 - 09:04 #6
Det prøver jeg lige asap.

Om den er gået i gaming mode, vides ikke? Synes ikke at kunne se nogle plugin eller programmer som skulle indikere at den er i gaming mode.

Vender lige tilbage med svar på om det virkede :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2018 - 17:54 #7
Systemgendannelse til før problem opstod, er det afprøvet?
Avatar billede plok Forsker
24. marts 2018 - 08:45 #8
Nej det er ikke afprøvet. Det kunne være en god løsning, måske?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2018 - 17:21 #9
#8 Ja hvis funktionen er aktiv. Desværre så overføres disse indstillinger ved de store opgraderinger til Win 10 ikke, så her skal man selv ind og rette det til så det virker igen.
Avatar billede Emma Schmidt Praktikant
20. januar 2021 - 21:24 #10
Hej
Min ven er kommet til at trykke på en masse knapper, på mit tastatur. Så nu virker nogle af tallene ikke.
Hvad skal jeg gøre?