Avatar billede dogtown Seniormester
22. marts 2018 - 16:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at åbne rapporter

Jeg har problemer med at åbne rapporter via en form (ved at klikke på en knap)
Da fryser programmet og acces skal lukkes via kontrolpanelet.
Hvis jeg åbner rapport i designmodus og så vælger at vise rapport, fungerer det.
Jeg har prøvet på et par andre computere med samme Office 365, og den ene computer er ret så gammel og der fungerer det fint. Problemet er kun på en laptop (Lenovo T430, Windows 10, 4GB RAM og 233 GB ledig plads på SSD)
Har ellers ikke nogle problemer med computeren og kan køre større databaser uden det problem.

Nogen ideer hvor jeg skal fejlsøge?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2018 - 07:32 #1
Hvis det kun er på en enkelt pc, ville jeg prøve at geninstallere (eller reparere) Office-pakken - der kan jo have sneget sig en lille fejl et eller andet sted, en dll fil som mangler eller...
Avatar billede dogtown Seniormester
23. marts 2018 - 10:08 #2
Nej! Jeg tror det ikke kan være computeren, da jeg kan åbne andre rapporter i andre databaser. Og nu har jeg fået problemer med en anden computer også.

Og jeg har løst det, men pt. kan ikke helt regne ud hvorfor.. det sker..
Jeg gik ind i egenskaber for rapport og sat Modal til Nej
og Rammetype til Tynd. Og nu virker det som det skal.
Det kommer lidt bag på mig at det er rammetypen som gør det! Men hvilken effekt modal har, kan jeg ikke regne ud!??
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2018 - 10:27 #3
Måske kan dette give afklaring:
https://msdn.microsoft.com/en-us/vba/access-vba/articles/report-modal-property-access

Det tyder lidt på, at den rapport du laver, skal trække nogen data fra formularen du står i - som den ikke kan/må fordi rapporten allerede er åbnet - modal til nej, så må du læse fra formularen igen