Avatar billede LasPed Novice
24. marts 2018 - 16:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af bærbar?

Hej Alle

Jeg er lidt i tvivl om det er muligt (og kan betale sig) at opgradere min bærbare.
Jeg bruger den til en del design arbejde (photoshop og diverse Adobe programmer).

Det er en ASUS X751L

Specs:
CPU Intel Core i5 (4th Gen) 4200U / 1.6 GHz
2.6 GHz, Dual-Core, 3 MB Cache, 4Gb RAM,

Og et sideløbende spørgsmål. Kan man tage fra en eksisterende stationær og ligge i en bærbar?(har en HP Workstation Z220 med opgraderet RAM)?

Beklager hvis det er et dumt spørgsmål men håber i kan hjælpe :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2018 - 17:39 #1
Sideløbende spørgsmål: Nej det kan man ikke da komponenter ikke er ens.

På en bærbar er det typisk kun på ram man kan opgradere, hvis bundkortet og systemet understøtter det. Komponenter er jo loddet til bundkortet og svære at udskifte hvis muligt.
Kører du et 32 bit system på bærbar pc kan det kun håndtere 4 gb ram.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. marts 2018 - 19:15 #2
#1
Det var også det der faldt mig ind. Opgradering/udvidelse af RAM er spild af penge hvis der er tale om en 32 GB version.
Har man en stationær er mulighederne meget større; faktisk kan man skifte alt indmaden - bundkort, grafikkort, CPU, HDD til SSD, PSU, RAM og optiske drev. Med optiske drev tænker jeg her på installering af et BD-drev. Hvad angår bundkortet skal man være opmærksom på om det nye kan være i kabinettet, dette gælder også for grafikkortet.
Avatar billede LasPed Novice
25. marts 2018 - 14:23 #3
Arhh godt at vide med 32bit versionen. :)
Jeg kan dog se at jeg har 64 versionen kørende.

Hvis jeg har forstået det rigtigt fra specs-siden og jeres svar, er der et ledig modul nu i computeren, og en max RAM størrelse på 8GB(det står der i hvert fald under memory).
Kan jeg så bare sætte endnu e 4gb klods RAM ind, eller skal den eksisterende udskiftes og opgraderes?
Skal det hedde et DDR3L SDRAM eller er der noget der er bedre, jeg med fordel kan indsætte?

specs-side: https://www.cnet.com/products/asus-x751la-xs51-17-3-core-i5-4200u-4-gb-ram-500-gb-hdd/specs/
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2018 - 21:14 #4
Du kan opgradere med en tilsvarende ram og lande på de 8 gb som du beskriver, hvis det er max for bundkortet.