Avatar billede Marc Jensen Juniormester
25. marts 2018 - 12:26 Der er 6 kommentarer

for varm?

jeg ejer en laptop, som når jeg spiller pubg bliver møg varm.
gpu 70 grader og cpu 82 grader

er det for varmt, tænkte måske lidt at den skulle til rep, da den går langt over minimums krav i pubg
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. marts 2018 - 13:06 #1
Det kan godt tyde på, at den kan trænge til at blive blæst igennem med trykluft.
Det er bestemt ikke helsekost for elektronikken at blive udsat for så høje temperaturer.
Hvis ikke du har en kompressor så kan trykluft købes på dåse (se linket)

  https://www.av-cables.dk/elektronik-rens/komprimeret-luft-spray-400-ml.html?gclid=EAIaIQobChMIqJe9wKmH2gIVFIuyCh3KSQAZEAAYASAAEgKFwPD_BwE

Husk at holde lift igen på blæserne, da for høje omdrejninger kan ødelægge lejerne.

Hvis ikke du allerede har installeret gratisprogrammet Speccy, er her et link.
Dette program giver en masse informationer om computerens tilstand.

https://www.ccleaner.com/speccy/download
Avatar billede puren Ekspert
25. marts 2018 - 15:43 #2
Kan jo være en design fejl i den at den ikke kan komme af med varmen..
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. marts 2018 - 16:12 #3
Designfejl...? Mener du dermed at det skulle være en fejl fra konstruktørernes side?
Hvis det var tilfældet ville den nok ikke været kommet på markedet.
Hvilket mærke og model er der tale om og hvor gammel er den?
Hvis den ikke er meget ny, samt står i et støvet miljø, kan der samle sig utrolige mængder støv i en computer. Dette stød lægger sig som en hel dyne og hindrer varmen i at komme væk. Det gælder både for bærbar og stationær. En stationær computer er bare nemmere at gøre ren på grund af, der er væsentlig mere plads.
Avatar billede Marc Jensen Juniormester
25. marts 2018 - 19:00 #4
msi GP72 6Qf leopard pro, men jeg købte den efter den havde været udstillet .
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. marts 2018 - 19:51 #5
Hvor gammel er maskinen ? Hvis der endnu er garanti på den, så er mit råd, at du henvender dig til forhandleren hvor den er købt, og får den repareret.
Hvis du bliver ved med at bruge den, så står den af, og så bliver det dyrt.
Prøv dog første at blæse den igennem med trykluft, men lad være med at skille noget ad, for så har forhandleren et argument for, at du selv har pillet ved den, og garantien (hvis der stadig er en sådan) bortflader.
Avatar billede Marc Jensen Juniormester
25. marts 2018 - 22:38 #6
altså, jeg har haft den til forhandler med samme problem, men det blev det ikke beder af. ved i om jeg kan få pengene tilbage hvis den gør det en 3 gang?