Avatar billede Mads Praktikant
26. marts 2018 - 16:58 Der er 7 kommentarer

Computer bliver ved med at tænde og slukke

Jeg har lige prøvet at nulstille min computer, hvorefter den begynder at fryse på et msi billede. Eftersom der intet skete, valgte jeg at slukke computeren.

Nu bliver computeren ved med at tænde og slukke. Den er kun tændt i ca. 5 sekunder.
Jeg kan trykke F11 og komme ind i mit "msi click bios 5"

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre herfra..
Er der nogen der kan hjælpe mig?

Computer specs:

CPU: Intel core I7 6700k
Motherboard: MSI Z170A Gaming m5
GPU: Asus gtx 980 ti strix
Windows 10

- Mads
Avatar billede Mads Praktikant
26. marts 2018 - 17:09 #1
Det skal lige siges at computeren ikke bliver ved med at genstarte når jeg er inde i mit msi click bios 5.
Jeg har en formodning om at det er mit windows 10 der er noget galt med.
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. marts 2018 - 17:20 #2
Har du et medie så start en ny installation derfra  , du kan evt hente win 10 her og oprette et installations medie : https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Mads Praktikant
26. marts 2018 - 17:58 #3
Vil det sige at jeg skal bruge en anden computer til at installere dette, flytte filen over på en USB stick, som jeg så sætter ind i min computer?
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. marts 2018 - 18:25 #4
Du henter mediacreation tool på en anden pc  og kører den derfra , den opretter så et installations medie - cd  eller USB nøgle  - USB er hurtigst.Når mediet er oprettet sætter du det i den pc der ikke starter og  vælg at starte på usb nøglen .
Avatar billede milter Ekspert
26. marts 2018 - 20:08 #5
Du skriver, at du har  "prøvet at nulstille min computer". Hvorfor ville du det? Var der problemer med den?

Hvis du fortæller os lidt om det, kan det måske hjælpe med fejlsøgningen. Dine symptomer kan lige så godt tyde på en hardwarefejl.
Avatar billede Mads Praktikant
26. marts 2018 - 20:14 #6
Jeg har efter længere tid ville nulstille min computer, og eftersom jeg havde tid til det i dag - besluttede jeg mig for at gøre det. Jeg har aldrig haft problemer med computeren.
Avatar billede milter Ekspert
26. marts 2018 - 20:48 #7
Et særdeles sundt og fornuftigt, engelsk ordsprog siger: If it ain't broke, don't fix it  Det er så for sent at nævne det nu, men måske næste gang :-)

Hvordan har du forsøgt at "nulstille" Een af metoderne herunder?

https://support.microsoft.com/da-dk/help/17085/windows-8-restore-refresh-reset-pc

Og hvad står som første bootmedie i din BIOS?