Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. marts 2018 - 18:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Firefox "DRM kontrolleret indhold" Slå til ?

Firefox har et sted, hvor man kan slå : "DRM kontrolleret indhold til"

Hvad er så det ?

Bør man gøre det ?

Har ikke gjort det.
(Endnu da) ...

Ser YouTube og DR TV.

Men ser ikke noget andet ...

(mener jeg) ...

Så skal DRM kontrolleret indhold slås til eller ej ?
*

Venlig Hilsen og god Tirsdag. Fra Jørn *
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. marts 2018 - 19:14 #1
DRM er en kopibeskyttelse, der kan lægges ned i musik og videofiler. Det sikrer at filerne ikke bliver kopieret (før man har brudt kopibeskyttelsen), og kun bliver brugt på de enheder man har købt dem til at bruge på.

Eks. masser af musik fra iTunes store, YouSee Play, og så vidt jeg ved også bibliotekernes "Filmstriben" og Amazon bøger.

Afspilleren tjekker så om mediefilen må bruges på den enhed, den afspilles fra, og om en eventuel udløbsdato er overskredet.

Understøtter afspilleren (her Firefox) ikke DRM, vil mediefilen ikke kunne afspilles.

Læs mere her https://da.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. marts 2018 - 19:36 #2
Tak ole_madsen
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. marts 2018 - 19:41 #3
Her står lidt om DRM - Digital Right Management

https://da.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management
Avatar billede mort1 Ekspert
27. marts 2018 - 19:48 #4
Hvis svaret #1 fra Ole_Madsen løste "problemet" så husk at give ham kredit for løsningen. Så får vi samtidig lukket spørgsmålet
Avatar billede store-morten Ekspert
27. marts 2018 - 19:49 #5
Avatar billede nopsen Ekspert
27. marts 2018 - 19:57 #6
#4
rolig nu, det er under en time siden spørger ( som iøvrigt altid lukker sine spørgsmål) har oprettet tråden, er du ikke lidt hurtig i optrækket i en tråd du ikke deltager i?
Avatar billede store-morten Ekspert
27. marts 2018 - 20:04 #7
#6 Er det ikke en pæn måde at gøre opmærksom på at #3 lægger link til samme side som #1  ;-)
Avatar billede nopsen Ekspert
27. marts 2018 - 20:16 #8
#7
det plejer spørger nu også selv at administrere, kommentaren er jo kommet inden han har nået at vende tilbage :)
Avatar billede nopsen Ekspert
27. marts 2018 - 20:19 #9
synes det var tidligt ude med formaninger, og at man tydeligvis ikke havde kigget på spørgerens historik, for så havde man indset at det var unødvendigt
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. marts 2018 - 20:35 #10
Tak - Slap nu af - Jeg lukker jo ALTID indenfor ret kort tid !
Vil da gerne have flere vinkler på spørgsmålet først !

Det er vel tilladt - Ikke ?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
28. marts 2018 - 08:35 #11
T*A*K____ til____ A*L*L*E____!