Avatar billede ps76 Forsker
30. marts 2018 - 15:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

backup af outlook mails

En bekendt spørger mig hvordan han kan gemme en kopi af alle mails fra hans outlook mailprogram et andet sted på sin pc.
Jeg bruger ikke selv Outlook, men mener at kunne huske noget med en fil, de automatisk lægges i, hvorefter den simpelthen kan flyttes f.eks. til et backup medie, hvis det er det, man ønsker.
Er det korrekt - og hvis ja, hvor finder han den pgl. fil, og hvad hedder den?
Avatar billede martens Guru
30. marts 2018 - 15:30 #1
filen du skal lede efter, hedder PST som extension

lokationen kan variere lidt, men kig lige på dette :

Filplacering/er
Den hurtigste måde at åbne den mappe, hvor dine Outlook-datafiler (.pst og .ost) gemmes er at gøre følgende:

Klik på fanen Filer i Outlook.

I højre rude skal du klikke på Kontoindstillinger og derefter klikke på Kontoindstillinger.

Kontoindstillinger

Klik på en post under fanen Datafiler, og klik derefter på Åbn mappeplacering.

Outlook-datafiler (.pst) oprettet ved hjælp af Outlook 2013 eller Outlook 2016 er typisk gemt på computeren i mappen Dokumenter\outlook-filer. Hvis du har opgraderet til Outlook på en computer, der allerede har datafiler, der er oprettet i Microsoft Office Outlook 2007 eller tidligere, gemmes disse filer i en anden placering i en skjult mappe på drev: \Users\user\AppData\Local\Microsoft\Outlook.

("sakset" fra : https://support.office.com/da-dk/article/introduktion-til-outlook-datafiler-pst-og-ost-222eaf92-a995-45d9-bde2-f331f60e2790 )

mvh martens
Avatar billede JakobJ Novice
31. marts 2018 - 18:01 #2
Jeg har sat en månedlig reminder i min kalender, hvor jeg gemmer en backup af min pst-file ned på Google Drive. Det giver en vis ro i maven :-)

Venlig hilsen
Jakob