Avatar billede kimer82 Novice
31. marts 2018 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

muligvis stoppet dyser

jeg har en canon pixma ts 8053.
den er 1 år gammel ca. men den skriver meget grimt både i farver og sort. har printet et kontrol mønster. det kan ses her https://pic2url.dk/IMG201803310001jpg
er det som dyserne er tilstoppet.
eller kan det også være chippen der sidder bag på der hvor printerdyserne er den er gal med.

har prøvet at vaske dyserne med lunkent vand, men uden hel
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. marts 2018 - 11:37 #1
Det er nok ikke det bedste at bruge vand (især ikke vand fra hanen, da dette indeholder kalk) Det er bedre med isopropylalkohol / isopropanol (kan købes hos Matas). Du må under INGEN omstændigheder berøre dyserne direkte da dette kan ødelægge dem.
PS. Er det originale patroner du bruger, eller er det tilsvarende uoriginale? Der kan nemlig i visse tilfælde opstå problemer med de uoriginale. Jeg taler her af (bitter) erfaring

https://www.matas.dk/matas-isopropylalkohol-99-500-ml
Avatar billede kimer82 Novice
31. marts 2018 - 11:55 #2
det er uoriginale selvopfyldte patroner med en gummi prop i toppen af blæk tanken.
på min gamle pixma mp600r brugte jeg samme type patroner bare til mp600r modellen. og der renset jeg dyserne med lunkent vand fra hanen med god effekt. men vil prøve dit råd. skal patron holderen som jeg piller ud af printeren stå i blød i vandet noget tid. og skal isopropylalkohol / isopropanol blandes med destilleret vand eller skal jeg bruge det rent
Avatar billede milter Ekspert
31. marts 2018 - 12:36 #3
Du mener vel ikke, at du bruger de samme patroner og den samme blæk til din TS 8053 som til din tidligere MP 600R?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2018 - 12:37 #4
Isopropylalkohol bruges rent (i forhold til alm propylalkohol, så er der netop mindre vand i).
Nogle patroner tørrer hurtigere ud end andre modeller. Det eneste, du kan gøre, er at udskrive en testside fx hver 14. dag.
Avatar billede kimer82 Novice
01. april 2018 - 07:39 #5
Milter du misforstod beskeden. Jeg har købt nye patroner og blæk til min ts8053. Så bækken skulle passe.
Tester om jeg kan rense dem efter påske så. Takker