Avatar billede MadsToft Novice
05. april 2018 - 23:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Overførelse af et spil

Hej
Jeg har lige købt en ny computer og jeg spiller et spil på den gamle som hedder farming simulator 17 jeg har købt det på en CD og har brugt Ca 120 timer i spillet
Er der en metode hvor på jeg kan overføre spillet og alt gemt indhold fra den gamle computer til den nye (DET ER IKKE ET STEAM SPIL) og der er ikke DVD drev i den nye PC’er

Håber det kan lade sig gøre da det ville være surt at miste 120 timers proggresion
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2018 - 23:50 #1
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/968290

ellers clone af din gamle pc til den nye pc >>:)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2018 - 08:13 #2
Brug DVD drevet i din gamle PC til at kopiere filerne over på harddisken - overfør til ny PC via netværk eller USB-stick, og se om du kan installere på den måde.

Data - se i c:\users\[brugernavn]\appdata\local samt c:\users\[brugernavn]\appdata\roaming, c:\users\[brugernavn]\Saved Games og endelig c:\programdata\

Se efter en mappe med navn efter spillet eller producenten af spillet, og kopier disse, incl. alle undermapper, over på den ny PC. Er du heldig, er spilledata inkluderet her.
Avatar billede MadsToft Novice
06. april 2018 - 09:10 #3
Det prøver jeg Tak for hjælpen :D
Avatar billede Rune1983 Ekspert
06. april 2018 - 09:31 #4
En løsning kunne være ekstern DVD drev. Så vil du altid have muligheden for DVD fremadrettet lige ved hånaden til din nye PC.
Forslag til Ekstern DVD drev.
https://www.computersalg.dk/i/2078032/asus-sdrw-08d2s-u-lite-disk-drev
Avatar billede MadsToft Novice
07. april 2018 - 15:50 #5
Nu har jeg overført filerne men hvordan får jeg det så til et spil og ikke bare 2 mapper

mappe 1
den jeg lagde over på computeren med spillets navn

mappe 2
den med alle under mapperne i
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. april 2018 - 16:46 #6
Hvis du refererer til min kommentar, skal du:

* De DVD filer du har fået kopieret over, skal du finde EXE filen i "roden" og køre, for at starte installationen af spillet. Den vil som regel hedde setup.exe - eller også ligger der en "autorun" fil, der fortæller hvilken EXE fil i en undermappe, der skal køres for at starte spillet.
* De mapper du har kopieret fra de forskellige placeringer, skal ligge nøjagtig samme sted, og med samme navn, som de oprindelige mapper.