Avatar billede Mads Juniormester
08. april 2018 - 14:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsæt et break i en js variabel

Hvis jeg prøver at udskrive denne variabel laver den ikke breaket men den skriver bare <br> hvad skal man gøre for at den laver et break isted ?

var text =myObj[0]+"<br>" + myObj[1]+"<br>" + myObj[2];
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2018 - 14:04 #1
Du skal bare udskrive det som html i stedet for som tekst.

Hvordan gør du det nu?
Avatar billede Mads Juniormester
08. april 2018 - 14:09 #2
<label for="labelTextArea">Label tekst:</label><textarea name="labelTextArea" id="labelTextArea" rows='2'>  </textarea>

<script>
var text =myObj[0] + "<br>" + myObj[1] + myObj[2];
document.getElementById("labelTextArea").innerHTML = text;
</script>
Avatar billede Mads Juniormester
08. april 2018 - 14:11 #3
Men problemet er at den bare skriver "<br>" isted for at lave breaket
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2018 - 14:11 #4
Du sætter det ind i et <textarea>, som netop er et element hvis formål det er at udskrive HTML som tekst.

Et linjeskift i tekst er ikke <br>, det er bare et linjeskift. Det laver du med "\n" i stedet.
Avatar billede Mads Juniormester
08. april 2018 - 14:13 #5
Tak for hjælpen det virker nu :)