Avatar billede Sidsel Seniormester
10. april 2018 - 12:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Check cellers indhold, Gem som hvis der er indhold.

Hej
Jeg forsøger at skrive en kode som kan hjælpe mig med at sortere filer.

Den skal tjekke cellerne D164,D178,D180 og d198 for indhold, hvis en eller flere af cellerne indeholder data, skal den gemme filen.

Kode jeg har skrevet returnerer fejlen Run-time error '1004': Forkert funktion

Kode:
Sub CheckproduktHieraki()

Application.Workbooks(3).Activate

Range("d164,d178,d180,d185,d198").Select
If IsEmpty(ActiveCell.Value) Then

Call Schneider

Else

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="K:\PhaCWi\2018\Levtilskud\257 Schneider\Konvertering 17-18\Konverterede aftaler\Rabatter i produkthieraki\" & Range("C8").Value & " " & Range("C6").Value & ".xlsx"

End if

End sub

Alt fra ActiveWorkbook til ".xlsx" er på en linje i vbe.

Venlig hilsen Sidsel
Avatar billede kim1a Ekspert
10. april 2018 - 17:09 #1
Skal du activecell.value ikke blot være selection.value?
Avatar billede Sidsel Seniormester
10. april 2018 - 20:21 #2
Den del ser ud til at virke, den gør som den skal når cellerne er tomme.
Avatar billede excelent Ekspert
10. april 2018 - 20:58 #3
Din kode checker kun om D164 er tom.
Prøv

Sub CheckproduktHieraki()

Application.Workbooks(3).Activate

If Application.CountA(Range("D164,D178,D180,D185,D198")) = 0 Then

Call Schneider

Else

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="K:\PhaCWi\2018\Levtilskud\257 Schneider\Konvertering 17-18\Konverterede aftaler\Rabatter i produkthieraki\" & Range("C8").Value & " " & Range("C6").Value & ".xlsx"

End If

End Sub
Avatar billede Sidsel Seniormester
12. april 2018 - 08:13 #4
Tak, det er nu gjort, den laver dog stadig fejl.
Den siger stadig forkert funktion.
og marker linjen efter else (Altså den linje som burde få excel til at gemme)
Avatar billede kim1a Ekspert
12. april 2018 - 08:37 #5
Jeg tænker det er endelsen (.xlsx), hvor der bruges filtype i stedet - læs mere her:
https://www.rondebruin.nl/win/s5/win001.htm

Hvis det ikke er det, så en simpel ting som noget i C8 eller C6 som ikke accepteres i et filnavn? Spm tegn etc...
Avatar billede Sidsel Seniormester
12. april 2018 - 09:42 #6
Det virkerede da jeg fjerne celle c8, som indeholder tekst (og potentielle ugyldige tegn).