Avatar billede humentorch Praktikant
10. april 2018 - 20:46 Der er 4 kommentarer

Omdøb filnavne via excel

Hej.
Jeg er i denne situation, hvor jeg har en mappe struktur med filer i.
Er det muligt, at jeg kan styre filnavnene via et excel ark?
Så hvis jeg ændre navnet i excel så ændre den også navnet i stifinder?
Mener selv jeg er avanceret bruger af excel, så den del fejler ikke noget.

På forhånd tag for hjælpen.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
10. april 2018 - 21:09 #1
Det kan meget let laves...
...via lidt makro programmering :-)
Avatar billede falster Ekspert
10. april 2018 - 21:20 #2
Avatar billede falster Ekspert
10. april 2018 - 21:27 #3
Alt efter temperament kunne man også lade Excel nøjes med at fremstille og holde ændringsfilen, der så anvendes i et stykke omdøbningssoftware.

JoeJoeSoft har flere nyttige og let håndterlige programmer. Bl.a. Rename Master:

http://www.joejoesoft.com/vcms/108/
Avatar billede humentorch Praktikant
11. april 2018 - 07:14 #4
Hej.
#1 kan du hjælpe med af give mig en forståelse af hvordan man gør dette?

Umiddelbart vil jeg gerne beholde værktøjerne i excel, så jeg ikke skal ud og have et andet program til det.