Avatar billede HanneYsted Juniormester
12. april 2018 - 15:46 Der er 2 kommentarer

Ændre datoformat i VBA

Hej,

Jeg har en opgave, som jeg ikke kan lave.
Jeg skal ændre en dato i excel på formatet "YY-MM-DD", til "DD-MM-YYYY".

Dette skal jeg gøre i VBA ved brug af en sub/funktion. Jeg har prøvet meget forskelligt, men kan ikke få dette til at lykkedes.
Mine tal/nuværende datoer er gemt som tekst og ikke som dato.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede jens48 Ekspert
12. april 2018 - 18:38 #1
Hvis du har datoerne stående i området A1:A10 kan du bruge denne makro til at ændre teksten til en reel dato

Sub konverter()
For x = 1 To 10
Cells(x, 1) = Format(DateSerial(Left(Cells(x, 1), 2), Mid(Cells(x, 1), 4, 2), Right(Cells(x, 1), 2)), "dd-mm-yyyy")
Next
End Sub
Avatar billede kim1a Ekspert
13. april 2018 - 09:33 #2
Du kan med fordel søge i gamle spørgsmål - den har lige været oppe og vende:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1023016