Avatar billede Marting Forsker
14. april 2018 - 22:02 Der er 4 kommentarer

Hvordan styre jeg hvilken programmer der må starte i Window 10 under opstarten?

Hej

Hvordan styrer jeg hvad der må starte eller ikke starte i  win 10 når den starter  op?

I min Proceslinie nu, kan jeg se bla. mit antivirus med mere, kan man godt styre hvad, der må starte op der?

Og på en anden pc’er(win 10)  starter  den selv et e-mail program og to tre browser op,  når win 10 starter  op

Hilsen Martin G.
Avatar billede INK Ekspert
14. april 2018 - 23:02 #1
I joblisten under faneblad start kan du se hvilke programmer, der starter op under boot.
Deaktiver du programmer du ikke ønsker skal starte.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2018 - 23:24 #2
brug Ccleaner til at se/styre hvad der må starte op
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Avatar billede posten Ekspert
15. april 2018 - 01:30 #3
jeg siger lige som ink kig på joblisten under start jeg har "kun" 2 ting der er aktiveret det er min windows defender og min classic startmenu (kan ikke li den i windows 10) andre ha jeg ikke behov for i min opstart
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2018 - 07:59 #4
Ud over fanebladet start, er der jo også en mappe der hedder start på computeren. Er ikke sikker på at elementer er i fanebladet start hvis de er i mappen start.
Et andet sted der også er start elementer er hvis man i søg skriver msconfig og går i tjenester og sætter hak i at gemme Windows tjenester.
Mappen start:
windowstaste+R og kopier dette ind  shell:startup
nu er du i mappen start.