Avatar billede mvsmads Juniormester
24. april 2018 - 12:48 Der er 2 kommentarer

Fortrydelsesret ved køb af abonnement på apps?

Hej

Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg har været lidt af en idiot.

Jeg har i de seneste måneder brugt en meditationsapp, Mindfullness, som jeg havde abonnement til.

Præcis i dag, for en måned siden, d. 24/3 fandt jeg på den skidegode idé at jeg vil til at bruge endomondo, og som den idiot jeg er køber jeg da bare et års premium med det samme for 235.

For 2 dage siden modtog jeg faktura på mit abonnementsfornyelse fra Mindfullness. Inde i min faktura, som jeg modtag fra apple, står der at hvis jeg ønsker at fortryde købet, skal jeg gøre dit og dat inden for 14 dage efter modtagelse af denne faktura. Når jeg så trykker på linket, som den sagde jeg skulle trykke på hvis jeg vil fortryde, så kommer jeg blot ind på en liste over mine abonnementer, hvor jeg kan ændre type af abonnement, eller stoppe den automatiske genopfyldning.

I dag 24/4 har jeg fået lavet en reservation på min konto med pengene fra endomondo. Ingen faktura endnu, ingen penge trukket.

Jeg vil så hjertens gerne fortryde begge køb, og forhåbentlig få pengene tilbage, men apple er nogle aber og leder mig rundt i en cirkel.

ER det mig der er en idiot, og tror jeg har fortrydelsesret? Jeg har hverken brugt endomondo eller mindfullness overhovedet siden pengene er blevet trukket, og har jo derfor heller ikke brugt premiumfunktionerne. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. april 2018 - 14:28 #1
Om du rent faktisk har gjort brug af abonnementerne eller ej er i denne sammenhæng uden betydning - det er adgangen, du betaler for.
Med det sagt, så ville jeg forsøge at kontakte kundeservice hos Endomondo og forklare sagen, så burde den del være på plads.
I forhold til mindfull-hejset, ville jeg stoppe opfyldningen og lukke den løbende betaling. Få pengene retur på det - den tror jeg ikke rigtigt på kan lykkes.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2018 - 18:11 #2
apple vil INTET gøre for dig
du skal stoppe den automatiske genopfyldning

og du kan ændre dit kreditkort nummer, til et forkert -  så kan de ikke trække, og lukker dit abb ned!