Avatar billede ibnielsen Seniormester
29. april 2018 - 18:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

strømstyrke til smartphone

jeg har en Huawei P9, og vil gerne bruge en gps i den.
Problemet har bare været, at billaderen ikke kunne følge med, så telefonen tabte strøm under kørslen. Jeg købt så en DELTACO car charger, 6,8A, 4xUSB Type A, 12-24V DC input, white/silver (USB-CAR103), og den virkede fint. Telefonen ladede faktisk mens vi kørte, men så gik det helt galt, den ladede ikke mere, og telefonen tabte strøm helt vild. Jeg fandt så ud at, at det nok var fordi telefonen var metet varm. I dag virker telefonen ok, også den almindelig væglader.
Hvilken billader skal jeg købe for at få strøm nok, og ikke brænde telefonen af?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2018 - 19:05 #1
Du skal holde øje med, hvad laderen kan levere pr. USB-stik. Den, du nævner ovenfor, vil jeg tro ligger et sted imellem 1,2A pr. stik med resten som tab.
Minimum 2A pr. stik til en "moderne" smartphone.

Med det sagt, så er det heldigvis også en naturlig reaktion, at telefonen afbryder opladningen, hvis temperaturen bliver for høj - det SKAL den gøre, helt enkelt for at beskytte batteriet og omgivelserne, så det ikke overopheder og i yderste konsekvens går i brand.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
29. april 2018 - 22:53 #2
ok minimum 2 a men hvad er max
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2018 - 03:12 #3
du skal bruge den oplader der er beregnet til tlf. ikke andet
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. april 2018 - 08:10 #4
#3
Hvorfor dog det??? Man kan få billigere end dem der er "beregnet" til telefonen, og her snakker jeg ikke om billigt "kinalort" (selvom alt er produceret i Kina, der er bare forskel på Kina og Kina).
Avatar billede kkvist Novice
30. april 2018 - 10:51 #5
Nu hvor du har en Huawei P9. (mener at den har fast charge teknologi) Så kan det være en idé med mobiloplader til bilen, der også har Huaweis Fast charge opladning.
Fx. denne:
https://www.mobilcovers.dk/products/huawei-super-car-charger-ap38-dual-4-5-5-0a-biloplader-solv

Der står at den har fast charging, og samtidig beskytter mod kortslutninger og overophedning m.
At det samtidig også er et Huawei produkt ligesom din smartphone er vel også et plus.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
30. april 2018 - 17:34 #7
Den kkvist henvisere til er også 6 amp, som den jeg nævnte og det tør jeg ikke mere for telefonen bliver meget varm.
Sidwave: findes der en billader beregnet til huawei p9?
Mikael: ja det er den
Avatar billede Mikael Ekspert
30. april 2018 - 20:03 #8
#7... Ja men max 6,8 amp IALT fordelt på 4 USB porte. Den skulle gerne KUN levere max. 2,4 amp pr. udgang.. Hvilket BURDE være fint til de fleste mobiler, når der anvendes GPS.

Jeg bruger selv en billig med 2 usb udgange. Een udgang med 5 volt/ 1.1 amp, og een udgang med 5 volt /2,2 amp.

Min Samsung er nødt til, at anvende den udgang med de 5 volt og 2,2 amp, hvis ikke batteriet skal blive helt afladet.

Og ja.. Mobilen bliver da varmere end normalt. Men ikke kritisk varm.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
30. april 2018 - 23:22 #9
min blev så varm at den holdt helt op med at lade og afladede i en voldsom fart.
jeg tror at når kun een ting er tilsluttet, så får den fuld skrald, men det vil jeg måle i morgen
Avatar billede Mikael Ekspert
01. maj 2018 - 07:49 #10
30. september 2020 - 13:02 #11