Avatar billede ErikHg Ekspert
04. maj 2018 - 14:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Adblocker i Google Chrome

Jeg har både IE 11 og Google Chrome på min hhv. stationære og min bærbare pc. Styresystemet på begge er Windows 7.
Jeg har før udelukkende haft IE 11 men da der på visse sider er problemer har jeg valgt også at have Chrome installeret.
I IE 11 er AdBlockPlus installeret, men jeg vil også gerne have installeret AdBlocker i Google Chrome. Jeg har været inde på forskellige sider, men er alligevel lidt i tvivl om hvordan, man gør det korrekt. Håber på nogen kan hjælpe. Det er møgirriterende med alle de fordummende reklamer der hele tiden popper op, om alt mulig bras, så AdBlocker er god at have installeret.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. maj 2018 - 15:59 #1
Til Chrome har jeg valgt "Disconnect"... - den fungerer rigtig godt: https://chrome.google.com/webstore/detail/disconnect/jeoacafpbcihiomhlakheieifhpjdfeo?hl=da

Den store fordel er, at du kan gå ind og vælge, hvis der er undtagelser... - eks. Ekstrabladets hjemmeside, hvor en enkelt af deres adds skal køre, for at tillade adgang (ellers tuder den over du har "Adblocker" aktiveret)
Avatar billede 450025 Ekspert
04. maj 2018 - 16:19 #2
#1 ikke uenig i ditt svar husk alle veie går til Rom. Derfor mit svar.

Hei ErikHg jeg har noik lidt annet oppsett en deg, IE 11 har jeg ikke noe forhold til, Win 7 likte jeg godt, men jeg vandret over i Win10 på 3 maskiner det er mitt ståsted og i dag angre jeg ikke på det

Nettleser har vert Google Chrome noen er for andre imot, kan ikke si at jeg på det feltet er misfornøyd, AdBlocker og AdBlockPlus har jeg brukt i lang lang tid det så godt og være foruten Reklame dem gjør en fantastisk flott jobb. Må ha lidt å leva av ser du.
Det hender i min hverdag at dem kan være i veien, da bruker jeg følgende regel hvor viktig er det, som hindre meg å åpne gjenstanden. Det er opp til deg selv å avgjøre dette, med andre ord du har et valg.

Må jeg så da er dem raskt koplet til igjen umiddelbart og sover godt med den løsning, til deg er svaret sett det på du.

Mange lever av Reklame her jeg bor er reklame på Tv 3 kvarter og 1 kvarter nytte stoff, kona elsker det og må du kjøpe all det Skittet der? Jeg har ikke sett på Tv i dette landet på 10 år. Vil ikke ha det på computer heller.

Håper dette svaret hjelper deg til og ta et valg. Jeg har ingen problem med dette.

Arne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. maj 2018 - 17:00 #3
#2 Arne, du nævner TV 3. Det er især TV jeg her hæfter mig ved.
Det irriterer mig noget så grusomt at der på de kommercielle TV kanaler er reklamer midt i udsendelserne, og ikke kun mellem udsendelserne. Dette gælder Kanal 4, Kanal 5, Kanal 3, 3+ og 3 Puls. Af samme grund ser jeg faktisk aldrig disse kanaler.I Danmark må der ikke sendes reklamer midt i programmerne, men må godt sendes mellem dem, og jeg kunne forestille mig noget lignende er gældende i Norge. Det er vist nok ikke gældende når TV stationen er placeret i f.eks. Storbritannien.
Jeg ved at TV 2 i Danmark tidligere fil et påbud om at slukke senderen en lørdag aften i prime time, fra klokken 20 til 21. Bare der dog var en slags Adblocker til TV, men det findes jo desværre ikke ;-)

Til #3
Jeg vil prøve at installere "Disconnect" og meldt tilbage. Jeg synes det ser lovende ud :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
04. maj 2018 - 17:42 #4
Hei igjen ErikHg der ser man hvor lett det og misforstå, beklager dette Erik.

Mitt ståsted befinner seg i Thailand, jeg har faktisk ikke vert i Norge på 10 år minst at jeg har reist en del ja, mitt svar var nok mere tiltenkt computer og ser du hva jeg skriv i #2 er det nok i den retning.

Nå bruker jeg computer en masse hjelper andre, en hobby for meg også setter stor pris på dine innlegg og vet at du veldig aktiv selv, i dette landet her jeg bor er det en helt annen kultur, må kanskje si at 70% er lut fattige og resten er styrt Rike.

Reklame fins over alt du får ikke kjøpt et plag uten der er reklame på hver ting, Tv er helt hoved rystende skrev lidt om dette også, har du ikke jobb så er der bare 2 ting i hodet på folk kjøp kjøp og atter kjøp det koster nesten ingen ting avbetaling er et ukjent begrep? jeg må bare ha.

Telefon er omtrent gratis den funker 24/7 kjøre du 2 hjuling er den ene hand ledig for telefon, samme med bil hvor du går og der finnes ingen uten en telefon i handen fattigfolket har ofte ikke mer i mdr en 2 til 3000 kr i lønn for hardt arbeide. 10 til 12 timer.
Tilbake til reklamen jeg hater den beklager dette, hadde det ikke vert for kona hadde jeg tatt Tven og bruk klubba på den hadde ikke gitt meg før den var flat som en Pannekake, et tips for deg også.
Beklager jeg misforstod ditt spørsmål ErikHg. Tror andre her kan hjelpe deg bedre.
Ha det godt.
Arne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. maj 2018 - 18:46 #5
Hej Arne.
Jeg ved godt at du bor i Thailand :-)
Jeg skrev det bare fordi, jeg i sin tid kunne se både NRK 1 og norsk TV 2 via kabel TV.
Desværre er norsk TV 2 ikke længere med i kanaludbuddet hos YouSee der er min kabel-tv udbyder.
Jeg mindes bare, at der ganske vist var reklamer på norske TV 2, men ligesom i Danmark kun mellem programmerne, så var det til at leve med. Der kom nemlig mange gode film på denne kanal, og sproget er ikke noget problem.
Avatar billede posten Ekspert
04. maj 2018 - 19:23 #6
ErikHg : tror ikke på dit udsagn at adblock er med i ie 11da jeg får MANGE  reklamer som ikke kommer på chrome selv om de er på samme side
Avatar billede 450025 Ekspert
04. maj 2018 - 19:24 #7
Takk for svar ErikHg jeg bruker VPN som du sikkert forstår og helt rett mange gode filmer har NRK 1 også, jeg måtte le lidt av det du skrev språket inte noko problem.

Jeg er jo Dansk da, mange år i Norge reiste nedover til hjembyen Nestved og ble rett som det var tatt for en Svenske, hadde Dansker i jobb å det hente der ble sagt din Svenske Jævel? Men flinke handverker var det nå, dem kom så klart fra Århus trakten.
Nå går det i Thai og Engelsk og det blir nok mitt siste stop, men har det godt trives og Thaier skal ha Ros for den respekt dem har over for Eldre mennesker, dette merker jeg hver dag, alltid et smil på veien og høflige også.

Jeg hopper av nå men satte pris på denne fine kontakten med deg, og det er alltid artig og følge deg på dette Forum. Selv trives jeg i dette miljøet. Og ha det godt.
Arne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. maj 2018 - 20:17 #8
Mange tak og i lige måde :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. maj 2018 - 20:22 #9
#6
Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med "adblock er med i ie 11da jeg får MANGE  reklamer". Adblock er ikke med i IE 11. Jeg har downloadet AdblockPlus fra nettet.
Det er generelt temmeligt effektivt til at holde reklamer og annoncer for alverdens bras, på afstand.
Avatar billede posten Ekspert
04. maj 2018 - 22:35 #10
#9
det skriver du da selv i din indledning !!! selv om du kalder den plus : I IE 11 er AdBlockPlus installeret, hentet oppe i din indledning !!!!!
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. maj 2018 - 23:18 #11
Jeg tror vi går galt af hinanden.
Jeg har installeret IE 11 som standard browser, og har derefter installeret AdBlockPlus, lige som man installerer et hvilket som helst andet program, som f.eks. CCleaner eller Microsoft Office eller noget helt tredje.
Hvis AdblockPlus (eller et hvilket som helst andet program der er i stand til at spærre for reklamer/annoncer) havde været med i IE 11, så var det jo ikke nødvendigt at skulle downloade et program med denne funktion, for så kunne man jo bare have aktiveret funktionen med et klik med musen.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. maj 2018 - 06:15 #12
Har sagt det før IE 11 kjenner jeg ikke, fordi jeg er Google frelst mitt valg, jeg har lasta ned begge 2, ikke bråker dem, om det er smør på flesk skal jeg ikke uttale meg om.

Det er på Computeren, skulle hatt det på Tven også, vurdere å slå den flat, men da forlanger kjerringa skilsmisse.

Om kjerringa er dyr ellers så ok, å Tven får stå det er så mye jobb og finne en ny Kjerring ser du. Hu er jo grei og ok tros alt.
Arne